بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس

زیباترین فرودگاه های جهان به عنوان دروازه هایی به دنیای هنر و معماری یک شهر یا کشور شناخته می شوند که بازدید از آن ها می تواند به اندازه سفر به مقصد اصلی هیجان انگیز باشد.

زیباترین فرودگاه های جهان + عکس
تین نیوز |

زیباترین فرودگاه های جهان به عنوان دروازه هایی به دنیای هنر و معماری یک شهر یا کشور شناخته می شوند که بازدید از آن ها می تواند به اندازه سفر به مقصد اصلی هیجان انگیز باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، فرودگاه ها در دنیای مدرن امروز نه تنها زیرساختی برای حمل و نقل هوایی هستند، بلکه توجه معماران و طراحان شهری را به منظور ارائه مکانی نمادین در شهر جلب کرده اند. زیبایی بصری و نوآوری در این فضاها می تواند تجربه سفر را برای مسافران ارتقا دهد و به آن ها احساس آرامش ببخشد. فرودگاه های مدرن با طراحی خلاقانه به عنوان دروازه های جهانی، ترکیبی از فرهنگ، فناوری و هنر را به عرصه نمایش می گذارند و قابلیت انتخاب شدن به عنوان مقصد گردشگری را در خود ایجاد می کنند.

فرودگاه های جهان

معماری هوشمندانه و طراحی زیبای فرودگاه ها علاوه بر کارایی و زیبایی شناسی به تجربه کاربری نیز اهمیت می دهد. از سقف های منحصربه فرد و فضاهای سبز گرفته تا نورپردازی هنرمندانه و پایانه های باز، هر کدام از این عناصر می تواند سفرهای هوایی را جذاب تر کند و زمان حضور در فرودگاه ها را که گاه به دلیل تأخیر در پروازها ممکن است طولانی باشد، دلپذیر کند. استفاده از تکنولوژی های نوین و توجه به پایداری محیطی از ویژگی های بارز فرودگاه های مدرن است که در طراحی آن ها در نظر گرفته می شود.

بازدید از فرودگاه ها به عنوان محل تلاقی فرهنگ ها و جوامع مختلف، فضایی برای الهام و اکتشاف فراهم می کند و امکان حضور در فضایی پرمعنا برای مسافران را پیش از سفر فراهم می کند که بر تجربه آن ها از سفر تأثیر شگرفی دارد. در ادامه چند مورد از زیباترین فرودگاه های سراسر جهان به همراه ویژگی های منحصربه فردشان معرفی می شود.

 

فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن، چین

فرودگاه داکسینگ (Daxing) یک الماس واقعی در صنعت هوایی مدرن چین است و با ارزش تقریبی ۱۱.۵ میلیارد دلار به عنوان گران ترین پروژه در صنعت هوانوردی غیرنظامی چین به شمار می آید که نشان دهنده تعهد این کشور به افزایش زیرساخت های حمل ونقل هوا و بهبود تجربه مسافران است. ابعاد سالن اصلی فرودگاه به طور تقریبی یک میلیون مترمربع است و فضای کافی را برای ارائه خدمات مختلف مسافری و امکانات رفاهی فراهم می کند.

یکی از ویژگی های بارز این سالن، سقف بلند آن است که به عنوان بزرگ ترین سقف فولادی جهان شناخته می شود که معادل ۲۵ زمین فوتبال است و با طراحی منحصربه فرد خود، حس آرامش در فضایی باز و دلپذیر را در مسافران القا می کند. طراحی فرودگاه به گونه ای است که امکان استفاده بهینه از نور طبیعی و تهویه مناسب را فراهم می کند. معماران این فرودگاه با استفاده از عناصر طبیعی و فناوری های نوین، محیطی دلپذیر و کارآمد برای مسافران خلق کرده اند و فضای داخلی را با استفاده از رنگ های ملایم و طراحی مدرن برای آرامش مسافران طراحی کرده اند.

فرودگاه های جهان

فرودگاه داکسینگ در فاصله ۴۶ کیلومتری از پکن واقع شده و به گونه ای طراحی شده است که بتواند حداکثر نزدیک به ۶۲۰ هزار پرواز را در سال مدیریت کند که معادل ۷۲ میلیون مسافر و جابه جایی حدود دو میلیون تن بار است. این ویژگی ها موجب شده است که داکسینگ به یکی از زیباترین فرودگاه های استراتژیک در آسیا و جهان تبدیل شود و به لطف طراحی چشمگیر و امکانات پیشرفته اش، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پکن شناخته شود.

 


 

فرودگاه های جهان

فرودگاه بزرگ استانبول، ترکیه

فرودگاه جدید استانبول، یک پروژه عظیم است که توسعه آن تا سال ۲۰۲۷ ادامه دارد و پس از تکمیل، مساحت آن از منطقه منهتن پیشی خواهد گرفت. طراحی و معماری این فرودگاه شامل عناصر منحصربه فردی است که از تاریخ و فرهنگ استانبول الهام گرفته است. یکی از ویژگی های برجسته این فرودگاه، طراحی برج کنترل آن به شکل گل لاله است، لاله نماد ملی کشور ترکیه به شمار می آید و حضور آن در معماری بنا ارتباط عمیقی با فرهنگ محلی ایجاد می کند. سالن اصلی ترانزیت طوری طراحی شده است که شبیه تنگه بسفر باشد و احساسی آشنا از مکان های مشهور استانبول را به مسافران منتقل کند.

ظرفیت این فرودگاه ۱۵۰ میلیون مسافر در سال اعلام شده است که امکان افزایش به ۲۰۰ میلیون مسافر را خواهد داشت و به این ترتیب به بزرگ ترین فرودگاه جهان از نظر ظرفیت پرواز تبدیل خواهد شد که نشان دهنده تعهد ترکیه به رشد و توسعه زیرساخت های حمل ونقل هوایی است. این فرودگاه بیش از ۳۵۰ مقصد بین المللی را پوشش می دهد و دارای امکانات رفاهی برای ۹۰ میلیون مسافر، یک پارکینگ با ۱۲ هزار فضای پارک و پنج باند فرود است. فرودگاه بزرگ استانبول با طراحی خلاقانه و الهام گرفته از میراث ترکیه، تجربه بی نظیری از سفر را برای مسافران رقم می زند و فرودگاه را به یک مرکز تجاری و فرهنگی مهم در منطقه تبدیل می کند.

فرودگاه های جهان

فرودگاه سازگار با محیط زیست چانگی، سنگاپور

فرودگاه چانگی (Changi) در سنگاپور نمونه ای از ادغام ایده های زیست محیطی در صنعت هواپیمایی است و به عنوان بهترین فرودگاه در جهان معرفی می شود. یکی از شاخص ترین بخش های این فرودگاه، سالن جواهر چانگی است که به دلیل طراحی منحصربه فرد و بر پایه طبیعت فضای سبز و داشتن بلندترین آبشار سرپوشیده جهان که از حفره ای میان گنبد فولادی فرو می ریزد، در سطح جهانی شهرت پیدا کرده است.

 

فرودگاه های جهان

در طبقه بالایی این سالن، پارک کانوپی با مساحت ۱۳ هزار متر مربع قرار دارد که شامل باغ ها، مسیرهای پیاده روی و پارک بازی است که فضایی برای استراحت مسافران فراهم می کند و تجربه ای خاص و خاطره انگیز از سفر برایشان خلق می کند. بیش از ۲۸۰ فروشگاه، رستوران و حتی یک هتل در این پارک بنا شده است که آسایش مسافران را تضمین می کند و امکانات متنوعی را برای نیازهای مختلف آن ها فراهم می سازد.

فرودگاه چانگی با طراحی منحصربه فرد و کارآمد خود، به عنوان سرزنده ترین فضای فرودگاهی در جهان است که فراتر از یک مرکز حمل ونقل هوایی عمل می کند و یک مقصد تفریحی برای مسافرانی که از این فرودگاه عبور می کنند، همچنین ساکنان سنگاپور است که قصد سفر ندارند و تنها به منظور بهره بردن از خدمات تفریحی و رفاهی به این فرودگاه می روند. فرودگاه چانگی نه تنها الگوی برجسته ای در طراحی فرودگاه های مدرن است، بلکه نمادی از تعهد به پایداری و محافظت از محیط زیست سنگاپور است و جاذبه گردشگری بی نظیری برای مسافران و ساکنان آن محسوب می شود.

فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی اوهار، شیکاگو

فرودگاه بین المللی اوهار (O'Hare) در شیکاگو یکی از شلوغ ترین و مهم ترین فرودگاه های ایالات متحده و جهان است که اکنون با سرمایه ۸.۵ میلیارد دلاری در حال توسعه سالن جدیدی با طراحی مدرن است. ورود به فاز جدید پروژه توسعه فرودگاه اوهار نشان دهنده تغییر و تحولاتی است که در طراحی و معماری این فرودگاه رخ می دهد، نمایی با ساختار شبکه ای به سالن جدید اضافه می شود که ظاهر منحصربه فردی به ساختمان می بخشد. یک آتریوم وسیع و دلنشین داخل این سالن قرار دارد که با گیاهان و اجزای چوبی تزئین شده است و فضایی آرام برای استراحت مسافران فراهم می کند. طراحی سالن جدید به طوری است که بیشترین استفاده را از نور طبیعی می برد و در ساخت آن از مواد و مصالح پایدار استفاده شده است.

 

فرودگاه های جهان

فرودگاه اوهار سالانه به بیش از ۸۰ میلیون مسافر خدمات ارائه می دهد که با توجه به توسعه های اخیر، ظرفیت پروازهای روزانه به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. این فرودگاه طیف وسیعی از امکانات و خدمات را برای راحتی و آسایش مسافران ارائه می دهد که برای نمونه می توان به رستوران ها، کافه ها، فروشگاه های خرده فروشی متنوع، امکانات تفریحی و فضای استراحت اشاره کرد.

 

فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی توکومن، پاناما

فرودگاه توکومن (Tocumen) پاناما در ژانویه ۲۰۱۹ از یک سالن جدید رونمایی کرد که به شکل یک سفینه فضایی آینده نگر طراحی شده است و با منظره طبیعی اطراف خود ترکیب می شود و صحنه های خیره کننده ای را در داخل و خارج سالن ارائه می دهد. در بخش مرکزی این سالن باغی پر از گیاهان استوایی بومی پاناما قرار دارد که احساس ارتباط با طبیعت را در مسافران ایجاد می کند. ترکیب فناوری مدرن و طراحی منحصربه فرد، این سالن را به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری برای مسافران تبدیل کرده است و منجر به رقم خوردن تجربه ای متفاوت برای مسافرانی می شود که از این فرودگاه عبور می کنند.

فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی مونیخ، آلمان

فرودگاه بین المللی فرانتز ژوزف استراوس (Franz Josef Strauss) در مونیخ فقط یک زیرساخت هواپیمایی بزرگ نیست، بلکه مکانی است که مسافران می توانند با طعم غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های مختلف آشنا شوند. فضای تفریحی و امکانات فراوانی نظیر موج سواری روی امواج مصنوعی در این فرودگاه وجود دارد که فرصتی را در اختیار مسافران قرار می دهد تا به دور از استرس سفر، لحظاتی شاد و مفرح را تجربه کنند.

فرودگاه های جهان

برای کسانی که استراحت طولانی تری در فرودگاه دارند و به دنبال سرگرمی های بیشتر هستند، یک تور جذاب ارائه می شود که شامل بازدید از سالن های پرواز، آشیانه ها و دیدن بزرگ ترین هواپیمای جهان، ایرباس A۳۸۰ است. نکته قابل توجه این است که تمام این خدمات به صورت رایگان به مسافران ارائه می شود.

فرودگاه های جهان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.