بازدید سایت : ۳۷۴۸۴
عضو هیات مدیره نظام مهندسی مطرح کرد:

◄ شورای پنجم به حمل‌ونقل بهای بیشتری بدهد

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، این شهر را با 5 معضل بزرگ از جمله حمل‌ونقل ناکافی درگیر دانست.

شورای پنجم به حمل‌ونقل بهای بیشتری بدهد
تین نیوز |

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، این شهر را با 5 معضل بزرگ از جمله حمل ونقل ناکافی درگیر دانست.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مهدی روانشادنیا با اشاره به تراکم زیاد ساختمان و حجم بالای ترافیک در شهر تهران، اظهار داشت: به طور کلی در مباحث مدیریت شهری، کشور از عدم انسجام رنج می برد که این مساله در مدیریت شهری در تهران حادتر است.

وی در ادامه سخنان خود در گفت وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: وقتی چنین فضایی وجود دارد طبیعی است که شهرداری ها برای تامین هزینه های جاری خود به درآمدهای ناپایدار روی آورده و باعث بروز مشکلاتی برای اقتصاد کشور شوند،  باید تجدیدنظری در حوزه عملکرد شهرداری ها به وجود بیاید تا این نهاد قادر باشد به درآمدهای مستمر بدون اتکا به منابع آینده دسترسی پیدا کند.

به گفته وی، البته سرمایه گذاری بدون پشتوانه تنها در واحدهای مسکونی لوکس انجام نشده بلکه حدود 50 مال و مگامال نیز در حال ساخت و ساز است که احتمال می رود بعد از بهره برداری، بازده سرمایه در واحدهای تجاری خرد را با مشکل مواجه سازد و اینجاست که افراد عادی متضرر خواهند شد،  باید این مهم به اطلاع سرمایه گذاران برسد که در آینده یکی از مسوولیت های شهرداری و دولت می تواند هدایت سرمایه ها بر اساس نیاز مردم باشد.

روانشادنیا با بیان این مطلب که «امروز توزیع کاربری ها در سطح تهران مخدوش شده و باید در طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران تجدیدنظر جدی صورت بگیرد»، افزود: با توجه به توزیع کاربری هایی که اتفاق افتاده، در شهر تهران نیاز به خطوط مترو جدیدی خواهیم داشت که باید در طرح جامع دیده شود، باید حمل ونقل به این سمت برود که ما یک تهران پایدار، سبز و سالم با رویکرد هوشمند داشته باشیم.

وی با تاکید بر این موضوع که در کلان شهر تهران پنج معضل وجود دارد که آلودگی هوا و ترافیک به عنوان دو معضل دارای ارتباط تنگاتنگ، زندگی روزمره شهروندان را درگیر خود کرده است، ابراز داشت: مباحث شهرسازی، کیفیت و ساخت و ساز و توزیع تراکم در سطح شهر تهران به عنوان یکی از مشکلات اولویت دار باید مورد بازنگری قرار گیرد.

کارشناس مسائل شهری با اشاره به مبحث چهارم که مشکل بزرگی در تهران است، یادآور شد: بحث چهارم به مسائل اجتماعی مربوط می شود و آن این است که در بسیاری از محلات شهر تهران با مشکل هویت مواجه هستیم، کودکان کار، متکدیان، معتادان و انواع و اقسام آسیب های اجتماعی را در این کلان شهر همه روزه مشاهده می کنیم که برخورد با آنها از جمله وظایف مدیریت شهری است و او در این باره مسوولیت بزرگی را بر عهده دارد که باید به آن عمل شود.

روانشادنیا در بخش دیگری از سخنان خود اشاره ای هم داشت به  بحث درآمدهای شهرداری و انباشت بدهی های باقی مانده از دوره گذشته و گفت: شورای پنجم باید با تقویت نهادهای تخصصی، نشان دهد که این پنج مشکل مهم شهر تهران قابل حل و مرتفع شدن هستند و طی چهار سال پیش رو قدم های خوبی در این راه برداشته خواهد شد لذا در این راه، لازم است شورای شهر از مشاوره افراد صاحب نظر و نهادهای مربوطه مثل سازمان نظام مهندسی بهره بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ضعیف ترین ارتباطات شهرداری تهران در حوزه ارتباط با سازمان نظام مهندسی بوده که در موضوع سازنده صاحب صلاحیت، شناسنامه فنی ملکی ساختمان، بحث صدور پروانه های ساختمانی و بحث های نظارت بر ساخت ساختمان ها نیاز است ارتباط تنگاتنگی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی وجود داشته باشد.

این کارشناس امور شهر با تاکید بر این نکته که فقدان شفافیت در سیستم مدیریت شهری ابهامات زیادی را دراین زمینه نزد اذهان عمومی ایجاد کرده است، تصریح کرد: قطعا با آغاز به کار شورای اسلامی پنجم مردم از شورای جدید انتظار دارند کاملا شفاف فعالیت خود را شروع کنند و این شفافیت را به شهرداری هم تسری دهند  در این صورت قطعا، حمایت های مردمی از منتخبان خود بیش از گذشته خواهد شد زیرا، مردم از ابهاماتی که سال ها با آن مواجه بودند خسته شده اند.

به گفته وی، متاسفانه در شورای شهر چهارم، کمترین تعداد مصوبات را در حوزه های زیست محیطی، ایمنی، بهداشت و سلامت شاهد بودیم که نتایج این بی توجهی را در پلاسکو به چشم دیدیم، خوب است این گونه موارد با دقت نظر بیشتری مورد سنجش قرار گرفته و در پایان از طریق شفافیت و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در طول دوره چهار ساله، عملکرد شورای شهر مورد ارزیابی قرار دهند.

روانشادنیا در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت توسعه حمل ونقل عمومی و ایجاد کمربند مترو اطراف شهر تهران، خاطرنشان کرد:  اگرچه برنامه دوم توسعه شهر تهران که در حال اجرا است می تواند کامل نباشد اما، می تواند محل خوبی برای پایش عملکرد شورای اسلامی پنجم بوده و به مباحثی از جمله حمل ونقل، محیط زیست بیش از گذشته بها دهد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.