بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

بازگشت ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار زائر به کشور

جابجایی زائران با ناوگان ایرانی در خاک عراق تا غروب امروز

بازگشت ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار زائر به کشور
تین نیوز

رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین آخرین آمارهای تردد زائران اربعین را تشریح کرد و گفت: از اول صفر ۱۶ مرداد تا ۲۰ صفر مصادف با چهارم شهریور روز اربعین ۳ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۶۸۲ زائر به سمت کشور عراق از مرزهای ایران خارج شدند و طبق آخرین آمارهای تردد زائران اربعین نیز ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر تا روز گذشته به کشور بازگشته اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی با اشاره به اینکه قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین ذیل ستاد مرکزی اربعین در اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور فعالیت خود را انجام می دهد، اظهار کرد: این قرارگاه در هشت مرز در داخل کشور (۲ مرز ریندان و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، ۲ مرز در شلمچه و چذابه در خوزستان، مرز باشماق در کردستان، مرز تمرچین در آذربایجان غربی، مرز مهران در استان ایلام و مرز خسروی در کرمانشاه) خدمات ارائه داده و همچنین در خاک عراق نیز در چهار محور زائران از مرزها به سمت عراق جابجا می شوند.

ضامنی گفت: قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین از ۱۶ مرداد اول صفر اقدامات لازم را برای انتقال زائران از پارکینگ محل پارک خودرویشان و یا پارک سوارهایی که  اتوبوس های شهری زائران را پیاده می کردند به نقطه صفر مرزی و بالعکس آن انجام داده و در همه مرزها حضور داشتند.

با تأکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل مورد استفاده زائران بدون استثنا همگی از سیستم سرمایشی برخوردار بوده و در این گرمای هوا که در اغلب مرزهای کشور بالای ۵۰ درجه است، از تجهیزات سرمایشی استفاده می کنند، یادآور شد: جامعیت ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل شهری کشور سبب شده است تا زائران با حضور در این ناوگان تجدید قوا کرده و کودکان و کهنسالان و ناتوانان جسمی بتوانند به راحتی سفر خود را ادامه دهند.

ضامنی با اشاره به برنامه ریزی تیم های اجرایی وزارت کشور از ماه های قبل و اعلام آمادگی برای ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل شهری کشور تصریح کرد: طبق تکالیف محول شده به اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شهری ناوگان حمل و نقل در مرزها و همچنین در خاک عراق مستقر بوده و بهترین خدمات به زائران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین، ۲۵۰۰ اتوبوس و ۵۰۰ ون در مرزها و خاک عراق مستقر بودند و اقدام به جابه جایی زائران حسینی کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد اتوبوس ۱۸۰۰ دستگاه در داخل مرزهای هشتگانه ایران و ۷۰۰ اتوبوس نیز در ۴ محور خاک عراق خدمات رسانی کرده اند. ضمن اینکه اتوبوس های ایرانی به عنوان پشتیبان عملیات در صورت کمبود اتوبوس های عراقی با هماهنگی دولت عراق وارد عملیات می شدند.

رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین با تأکید بر اینکه تا دو روز بعد از اربعین نیز ناوگان های شهرهای مختلف خدمات ارائه می دهند و پس از آن هم ناوگان های شهرهای مرزی خدمات دهی دارند، افزود: ما در خاک عراق تا امروز غروب در مرزهای منذریه (حسینیه بغداد تا مرز خسروی) و عمود ۶۶۲ نجف تا مرز زرباطیه_مهران جابجایی با ناوگان ایرانی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.