بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

بیش از سه چهارم کشته‌های تصادفات مرد هستند

بیش از سه چهارم کشته‌های تصادفات مرد هستند
تین نیوز |

 سازمان پزشکی قانونی با اعلام اینکه درسال گذشته (1395) 15 هزار و 932 تن درحوادث رانندگی کشته شده اند،از کاهش 3،9درصدی این تلفات نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن (1394) خبر داد.

 

به گزارش سازمان پزشکی قانونی، بیشترین کاهش در سال گذشته مربوط به ماه بهمن 16.7 درصد و بیشترین افزایش مربوط به ماه دی با 2.6 درصد بوده است.

 

براساس این گزارش ،بیشترین کشته های حوادث رانندگی سال گذشته مربوط به شهریور ماه با یکهزار و 711 تن و پس از آن مرداد ماه با یکهزار و 662 تن و کمترین آن مربوط به بهمن ماه با 964 تن بوده است.

 

همچنین روز 23 شهریور با 80 کشته، 2 مهر با 77 کشته و 7 فروردین با 75 کشته پرتلفات ترین روز های امسال بوده است.

 

در این گزارش با تاکید بر اینکه بیشترین تلفات مربوط به مسیرهای برون شهری است، آمده است: 65.4 درصد کشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری،27.3 درصد در راه های درون شهری ،6.9 درصد در جاده‌های خاکی و روستایی و محل تصادف 0.3 درصد موارد نامعلوم بوده است.

 

به بیان دیگر در سال گذشته10 هزار و 427 تن در محورهای برون شهری (چهار درصد کاهش نسبت به سال 94)، 4هزار و 355 تن در مسیرهای درون شهری (2.2درصد کاهش نسبت به سال 94)، یکهزار و 102 تن در مسیرهای خاکی روستایی (7.2 درصد کاهش نسبت به سال 94) و 48 تن نیز در مسیرهایی نامعلوم جان باخته‌اند.

 

بر اساس این گزارش در سال گذشته استان‌های فارس با یکهزار و458 تن ، تهران با یکهزارو 156تن و خراسان رضوی با یکهزارو 133تن بیشترین و استان‌های ایلام با 126، کهگیلویه و بویراحمد با 168 و اردبیل با 196 تن کمترین شمار کشته های ناشی از حوادث رانندگی را داشته‌اند.

 

در ادامه این گزارش آمده است ،بیشترین افزایش در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال 95 نسبت به سال قبل از آن در استان های قم با 10.8 درصد و خوزستان با 10.2 درصد و بیشترین کاهش مربوط به استان های ایلام با 28 درصد و سمنان با 14.1 درصد بوده است.

 

بررسی ها پزشکی قانونی نشان می دهد که 78.3 درصد از کشته های ناشی از حوادث رانندگی در سال 94 مرد (12 هزار و 470 تن) و 21.7 درصد زن (سه هزار و 462 نفرتن بودند. همچنین در افراد 18 سال به بالا 72 درصد متاهل و 26.6 درصد مجرد هستند و وضعیت تاهل 1.4 درصد نیز نامشخص بوده است.

 

این گزارش می افزاید ،در زمان وقوع تصادف 41.9 درصد از افراد راننده وسیله نقلیه، 21.6 درصد عابر پیاده و 35.3 درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده اند.

 

از مجموع تلفات رانندگی سال 95 (15 هزار و 932 تن)، 21.6 درصد یعنی 3 هزار و 440 تن عابر پیاده و 24.1 درصد یعنی 3 هزار و 841 تن موتورسیکلت سوار بودند.

 

براساس گزارش پزشکی قانونی ،از لحاظ سنی 7.8 درصد افراد فوت شده در حوادث رانندگی سال گذشته 10 سال و کمتر، 5.8 درصد 17-11 سال، 25.7درصد 29-18 سال، 30.4 درصد 49-30 سال، 30.3 درصد کشته های تصادفات 50 سال به بالا داشته‌اند.

 

نحوه وقوع تصادف 44.8 درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد 2 وسیله نقلیه، 21.6 درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی و 24.3 درصد واژگونی وسیله نقلیه بوده است. خودرو مورد استفاده 41.5 درصد از افراد متوفی خودرو سواری، 24.1 درصد موتورسیکلت، 6.3 درصد وانت بار، 3.3 درصد کامیون، کامیونت و تریلی و 1.5 درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است.

 

همچنین بر اساس این آمار 3 هزار و 440 تن از متوفیان تصادفات (21.6 درصد) عابر پیاده بودند.

 

براساس این گزارش ، علت اصلی مرگ 49.9 درصد از افراد ضربه به سر، 25.5 درصد شکستگی‌های متعدد، 8.7 درصد به دلیل خونریزی و 9.9 درصد به دلیل علل اشتراکی (موارد دارای بیش از یک علت)، 0.9 درصد سوختگی، 2دهم درصد نرسیدن اکسیژن، 4.5 درصد سایر موارد بوده است.

 

محل فوت 51 درصد از افراد در محل حادثه، 6.7درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت 41.4 درصد از افراد در بیمارستان بوده است.

 

همچنین نحوه انتقال 88.9 درصد افراد متوفی از طریق آمبولانس ، 8 درصد توسط وسایل نقلیه عبوری، 0.4 درصد خودروی پلیس، 0.8 درصد سایر خودروها و 1.9 درصد نامعلوم بوده است.

 

در سال 95، 333 هزار و 66 مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته 6.4 درصد افزایش یافته است.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.