بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ آمار رسمی از تلفات موتورسواران در مازندران

تعداد کشته‌شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی سال گذشته 116 نفر بوده است.

آمار رسمی از تلفات موتورسواران در مازندران
تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: تعداد کشته‌شدگان موتورسواران در حوادث ترافیکی سال گذشته این استان، 116 نفر بوده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی، تعداد کشته‌شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی سال گذشته را  116 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش داشت.

وی بیان کرد: براساس آمار مراکز ساری با تعداد 15 نفر ،بابل با 12 و بهشهر و تنکابن هرکدام با 11 نفر بیشترین شهر و  نور با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتورسوار در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: بیشترین فوتی در ماه‌های مرداد با 27، شهریور با 15 و خرداد با 14 مورد و کمترین آن با تعداد سه نفر در دی‌ماه ثبت‌شده است.

این مسؤول تصریح کرد : بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 32 فوتی بوده و کمترین گروه سنی کمتر از 10 سال با یک فوتی گزارش‌شده است.

عباسی با اشاره به فوت تعداد 92 نفر از موتورسواران در محور برون‌شهری و روستایی و 24 نفر در محور درون‌شهری، افزود :تعداد 92 نفر راننده موتور و 24 نفر هم سرنشین موتور هستند.

وی اظهار کرد: براساس بررسی انجام‌شده از تعداد 116 مورد فوتی موتورسواران تعداد 56 مورد با سواری ، 13 مورد با  وانت‌بار ، 12 مورد با کامیون ، 12 مورد هم برخورد با شی ثابت ، 11مورد با موتور، 9 مورد سایر موارد و سه مورد هم واژگونی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شایع‌ترین علت مرگ موتورسواران در تصادفات، ضربه‌مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.