بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

◄ این مرد جان هزاران نفر را در تصادفات نجات داد

تین نیوز

21 سپتامبر 2002 سالگرد درگذشت نیلز بوهلین، مخترع و مهندس شاغل در شرکت «ولوو» است که البته کمتر کسی می‌داند او یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده در خودروهای دنیا را اختراع کرده است: کمربند ایمنی.

به گزارش تین نیوز، شکل اولیه کمربندهای ایمنی، دونقطه ای بود و بخش بالایی بدن را پوشش نمی‌داد و البته برای بستن آن نیاز به هر دو دست وجود داشت. اما آقای بوهلین، کمربند تازه‌ای را اختراع کرد که نقاط بالایی بدن را پوشش داده و از شدت ضربه حاصل از ترمزهای ناگهانی و اینرسی موجود در خودرو و سرنشین می‌کاست. اختراع او که در اوایل دهه 50 میلادی ثبت شده بود؛ یکی از مهمترین جوایز بخش مهندسی خودرو با عنوان Ralph Isbrandt Automotive Safety Engineering Award را در سال 1974به دست آورد. او همچنین در سال 1989 مدال طلا از آکادمی سلطنتی آموزش مهندسی سوئد به دلیل این اختراع را به دست آورد که البته نام او در تالار افتخارات موزه خودرو آمریکا را ثبت کرد.

کمربند ایمنی خودرو، در سال‌های آینده به مرور با پیشرفت‌هایی همراه شد؛ اما نام نیلز بوهلین، به عنوان مخترع این وسیله حیاتی برای خودروها باقی مانده است. مخترعی که جان میلیون‌ها نفر را در تصادفات نجات داده و بسیاری از افراد در جای جای کره زمین مدیون او هستند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.