بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

نامه دفتر تحکیم وحدت خطاب به پزشکیان

تاکید بر استفاده از ظرفیت اتحادیه های دانشجویی در دولت چهاردهم

نامه دفتر تحکیم وحدت خطاب به پزشکیان
تین نیوز

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت نامه ای با عنوان «سخنی چند با منتخب مردم» خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب دولت چهاردهم نوشت و در آن بر استفاده از ظرفیت اتحادیه های دانشجویی و تشکل ها تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست جمهور منتخب چهاردهم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

ضایعه فقدان رییس جمهور خدوم و دلسوز کشور، شهید رییسی عزیز، موجبات تجلی مجدد مردم سالاری دینی را در جمهوری اسلامی به فاصله اندک پس از انتخابات اسفند ماه، در اوردگاه ریاست جمهوری بوجود اورد. انتخاباتی که پیش از همه باید به مردم بابت حضور غرورآفرین شان در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت. حضوری که اراده جمعی جامعه اسلامی را در مقابل موج های رسانه ای روانی دشمنان داخلی و خارجی در کمپین های چند ساله تحریم انتخابات، نشان داد و در نهایت علاوه بر تبریک به شما، برایتان در این مسئولیت خطیر و مهم آرزوی موفقیت و توفیق می کنیم.

دولت چهاردهم وظیفه سنگین و سخت تری نسبت به سایر دولت ها در دهه های گذشته دارد و آن ادامه دادن راه شهید رییسی می باشد. مردم از دهه نود، مشکلات عدیده معیشتی و سیاسی و عقبت ماندگی های اقتصادی را به خاطر دارند و این احساس جمعی نیز طبق امارهای کارشناسان، وضعیت بد مدیریتی کشور در حوزه های مختلف به خصوص اقتصاد را در این دهه نشان می دهد. هنر اصلی دولت شهید رییسی تغییر ریل کشور به سمت پیشرفت و رشد همه جانبه بود. تغییر ریلی که به درستی، بذر امید را پس از رفتارها و عملکردهای مدیران دولت یازدهم و دوازدهم، در دل مردم احیاء کرد. دولت شما همانطوری که رهبر انقلاب نیز فرمودند، باید در ادامه دولت شهید رییسی از ظرفیت های کشور برای پیش برد حرکت عظیم و تمدنی جمهوری اسلامی، بهره بگیرد.

جناب آقای دکتر پزشکیان

همانطور که مستحضرید، وظیفه سنگین انتخاب گزینه های کابینه دولت و معرفی آن به مجلس مشخصا بر دوش شما می باشد. حضور نفرات خاص در شورا راهبری دولت که در دلسوزی برخی نسبت به انقلاب اسلامی و کشور شائبه وجود دارد و کارنامه آن ها در مواقع حساس در جمهوری اسلامی پیش روی همگان می باشد، نه تنها نوید اتخاذ روند شایسته سالارانه در انتخاب گزینه های متعهد را نمی دهد بلکه نگرانی ها را از انحصار شما به عنوان رییس دولت در این حلقه قدرت و جهت دهی جنابعالی و دولت آتی توسط آن ها را بیش از پیش می کند. شورایی که در عمل با گفته های شما مبنی بر لزوم ایجاد همدلی ملی در عرصه سیاسی کشور، مطابق نمی باشد.

روندی که علاوه بر عدم شفاف بودن در انتخاب اعضای شورا و کارگروه ها، دارای ملاک هایی است که امکان سلیقه ای کردن انتخاب کاندیداها توسط اعضای کارگروه ها را بسیار فراهم آورده است. همچنین ملاک هایی که بیان شد، باید مشخص شود که بر اساس چه مبانی فکری اتخاذ شدند و چرا باید این ملاک ها، مبنای بحث های این کارگروه ها بر سر گزینه ها باشد؟

مدتی پیش٬ رییس شورا راهبری دولت در گفتگوی ویژه خبری، در خصوص استفاده از ظرفیت گروه های مردمی و حلقه های میانی در کنار نخبگان سیاسی در معرفی کابینه دولت، سخن گفت.

عدم استفاده از ظرفیت هیچ کدام از اتحادیه های دانشجویی و تشکل های ذیل در پیشنهاد اعضای کابینه دولت، صدق عملی گفتار رییس شورا راهبری را نمی رساند. تناقضی که در ادعا و صحنه وجود دارد، مخدوش بودن رویکرد شعارگونه شایسته سالاری و وحدت آفرینی را بسیار تقویت می کند و بدین وسیله مجدد نقش حلقه های قدرت و پدرخوانده های سیاسی را در انتخاب و پیشنهاد گزینه ها به شما، نشان می دهد.

از این رو، ما دانشجویان اتحادیه دفتر تحکیم وحدت به صورت رسمی برای بیان نگرانی ها درخصوص روندهای ایجاد شده در ابتدای کار دولت و طرح پیشنهادات برای اعضای کابینه جنابعالی و همچنین بحث پیرامون فرصت ها و معضلات پیش روی دولت در عرصه های مختلف به خصوص آموزش عالی، اعلام آمادگی کرده و درخواست جلسه ای با رییس جمهور منتخب را داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.