بازدید سایت : ۴۷۴۵۳
با هدف شتاب گیری در اتمام پروژه تا سال ۹۵ صورت می‌گیرد

تزریق ماهانه ۳۶ میلیارد تومان به خط ۲ متروی مشهد

|

تین نیوز | معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد گفت: در سال93 برای دو خط دوم و سوم قطارشهری مشهد درمجموع هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت منتشر خواهد شد، ضمن اینكه 141‌میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای خط2 و 561میلیون دلار فاینانس برای خط3 اختصاص خواهد یافت.

سیدابراهیم رئیسیون در حالی روبه‌روی خبرنگاران نشست و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد كه گفتگو درباره قطارشهری و بافت فرسوده، بیشترین زمان این نشست را به خود اختصاص داد..
رئیسیون بیشترین اوراق منتشرشده در سال جاری را مربوط به بافت فرسوده و به‌ویژه پروژه‌های شهری همانند قطارشهری دانست و گفت: برای خرید واگن‌های خط2 قطارشهری، 141میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی تسهیلات دریافت كرده‌ایم، ضمن آنكه چندی پیش و با حضور شهردار مشهد، ساخت واگن‌های خط2 قطارشهری آغاز شد.

وی افزود: برای خط2 قطارشهری 500میلیارد تومان دیگر اوراق مشاركت در راه است كه دولت، اصل و سود 50درصد این میزان را متقبل شده است.

وی تأكید كرد: این اوراق از ردیف بودجه هزار و 600میلیارد تومانی برای توسعه خطوط ریلی تأمین اعتبار شده كه 50درصد آن با شهرداری‌ها و 50درصد بقیه بر عهده دولت است و شهرداری مشهد اولین دریافت‌كننده این تسهیلات است.

وی گفت: در سال آینده 500میلیارد تومان دیگر نیز برای خط سوم قطارشهری اوراق مشاركت منتشر خواهد شد، ضمن اینكه در راستای استفاده از منابع خارجی نیز 562میلیون دلار از اعتبار فاینانس چینی‌ها استفاده خواهیم كرد.

خط2 قطارشهری مشكل مالی ندارد
معاون شهردار مشهد تصریح كرد: با توجه به رویه مناسبی كه برای دریافت مساعدت‌های مالی و انتشار اوراق مشاركت وجود دارد، خط دوم قطارشهری در سال‌93 با مشكل مواجه نخواهد شد.

وی گفت: برای این مهم، رویكرد دولت در زمینه برداشت از خزانه و پرداخت به پروژه‌ها تغییر كرده و به رویه انتشار اوراق مشاركت تبدیل شده است.

خط2 قطارشهری؛ هر ماه 36‌میلیارد تومان
رئیسیون افزود: مشاور طرح خط دوم قطارشهری برای اتمام این پروژه، سه سال را در قالب سه‌پروژه تعریف و اتمام این پروژه را به ترتیب مربوط به سال‌های 95، 96 یا 97 اعلام كرد كه ما پروژه اول را پذیرفتیم اما در مقابل طبق برآوردهای مشاور و برای اتمام به‌موقع خط دوم، باید هرماه 36‌میلیارد تومان به این پروژه تزریق كنیم.

وی افزود: كار یكی از TBM‌ها از مسیر شرق رو به اتمام است و بر طبق برنامه‌ریزی‌ها، باید بلافاصله بعد از اتمام كار خط دوم، این دستگاه به خط سوم تزریق شود.

هزینه هزار میلیارد تومانی نگهداری شهر
وی در ادامه این نشست خبری، گریزی نیز به هزینه‌های اداره شهر زد و گفت: هر سال معادل هزار میلیارد تومان برای نگهداری شهر هزینه می‌شود و در مقابل مردم، تنها 60‌میلیارد تومان آن را تأمین می‌كنند و در سیستم خوداتكایی اگر منتظر كمك دولت باشیم، با مشكلات بی‌شماری مواجه خواهیم شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.