بازدید سایت : ۸۹۰۷۵

وزن صادرات کالا از مرز دوغارون به افغانستان ۶۴ درصد افزایش یافت

۲۴۶ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از این مرز به افغانستان صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۶۴ درصد به لحاظ وزنی افزایش داشته است.

وزن صادرات کالا از مرز دوغارون به افغانستان ۶۴ درصد افزایش یافت
تین نیوز

مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: ۲۴۶ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از این مرز به افغانستان صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۶۴ درصد به لحاظ وزنی افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدحسن رحیمی زاده افزود: ارزش کالاهای صادر شده به افغانستان در این مدت ۸۱ میلیون و ۵۲۸ هزار دلار برآورد شده است.

رحیمی زاده با اشاره به ترانزیت کالا به مقصد دوغارون اظهار کرد: در بازه زمانی چهار ماهه نخست سال جاری، ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش یک و نیم میلیارد دلار به مقصد دوغارون از سایر کشورها ترانزیت شد که به لحاظ وزنی ۱۳۰ درصد و از نظر ارزش ۱۵۰ درصد داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج هزار و ۷۵۶ تن انواع کالا به ارزش هفت میلیون دلار از سمت کشور افغانستان وارد مرز دوغارون شده است.

وی گفت: مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع از مهم ترین اقلام صادراتی به افغانستان است و انواع دانه های روغنی و سنگ های ساختمانی بیشترین کالاهای وارداتی از افغانستان به مرز دوغارون را شامل می شود.

رحیمی زاده افزود: در چهار ماهه نخست امسال ۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۰ میلیون دلار از سمت افغانستان به دوغارون ترانزیت شده است.

وی بیان کرد: مرز دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پر رفت و آمدترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد اضافه کرد: گمرک مرزی دوغارون یکی از پنج گمرک فعال اقتصادی کشور است که نقش مهمی در اشتغال جوانان جویای کار شهرستان تایباد دارد.

وی گفت: در بخش مسافری روزانه بیش از چهار هزار نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در دوغارون رفت و آمد می کنند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق معبر رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.

گمرک مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان کشور است.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است. کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می شود.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.