بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

محدودیت تردد کامیون ها از مرز باجگیران برداشته شد

گرچه از مرز باجگیران در روز ۸ کامیون بالای ۲۰ تن اجازه تردد و ورود به سمت پایتخت نداشتند، اما بر اساس درخواست اتاق بازرگانی ایران، ترکمنستان این محدودیت را برداشت و تردد تعداد کامیون ها نیز نامحدود شد.

محدودیت تردد کامیون ها از مرز باجگیران برداشته شد
تین نیوز

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: گرچه از مرز باجگیران در روز ۸ کامیون بالای ۲۰ تن اجازه تردد و ورود به سمت پایتخت نداشتند، اما بر اساس درخواست اتاق بازرگانی ایران، ترکمنستان این محدودیت را برداشت و تردد تعداد کامیون ها نیز نامحدود شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسن نوری زاده در حاشیه دیدار با «الیاس قایپ اف» سرکنسول ترکمنستان با اشاره به اهداف مختلف در برگزاری این نشست، به مهم ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار در خصوص مرزهای ایران و ترکمنستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در مرز سرخس از سمت ایران ۲۴ ساعته خدمات ارائه می شود درخواست شد این اتفاق نیز از سمت ترکمنستان روی دهد.

نوری زاده با اشاره به اینکه همچنان از هر فرد ایرانی که وارد ترکمنستان می شود ۱۰ دلار برای تست کرونا دریافت می شود، بیان کرد: انتظار داشتیم این موضوع پیگیری و حذف شود.

وی تصریح کرد: ترکمنستان در پل مرزی سرخس از رانندگان در رفت مبلغ ۱۵۰ دلار و در برگشت ۶۵ دلار دریافت می کند که در قبال آن فاکتور نمی دهد و از سویی رانندگان نمی توانند این مبلغ را از صاحب کالا بگیرند و عملاً متضرر می شوند.

وی با بیان اینکه سرکنسول ترکمنستان، قول پیگیری و رفع این مشکل را داد، اظهار کرد: گرچه در مرز باجگیران هم در روز ۸ کامیون بالای ۲۰ تن اجازه تردد و اجازه ورود به سمت پایتخت نداشتند اما بر اساس درخواست اتاق بازرگانی ایران، ترکمنستان این محدودیت را برداشت و تردد تعداد کامیون ها نامحدود شد.

سرکنسول ترکمنستان پیگیر تعهدات پیشین مشهد عشق آباد باشد

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه از تفاهمی که چندین سال قبل برای پرواز بین مشهد و عشق آباد منعقد شده ولی هنوز انجام نمی گیرد، خبر داد و گفت: از سرکنسول ترکمنستان خواسته شد در این خصوص پیگیری های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به درخواست های ترکمنستان از ایران، افزود: گرچه از توریست درمانی در ایران استقبال بسیاری صورت گرفته اما چون نتوانستیم هنوز به خوبی موضوع را ساماندهی کنیم گاها بیمارانی که به قصد توریست درمانی وارد ایران شده گرفتار برخی افراد سودجو می شوند و عملاً نتیجه مطلوب پزشکی را نمی گیرند که مقرر شد مسیری مطمئن برای این افرا تعیین شود.

نوری زاده با اشاره به اینکه تلاش می شود بیمارانی که برای درمان به ایران می آیند فرایند درمانشان در مسیر قانونی باشد، اظهار کرد: چون نمایشگاه هایی که در مشهد و عشق آباد برگزار می شود هزینه های گرانی برای تجار و فعالین اقتصادی در پی دارد، پیشنهاد شد برپایی نمایشگاه ها تهاتری باشد و اگر فضایی در ایران رایگان در اختیار قرار دادیم همان فضا را آن ها در اختیار تجار ما قرار دهند.

افزایش صادرات در ۳ ماهه ابتدای امسال

وی از افزایش صادرات در ۳ماهه ابتدای امسال به لحاظ وزنی و دلاری خبر داد و گفت: طی ۳ماهه ابتدای امسال میزان صادرات ۴۱ میلیون دلار با ۱۲ درصد افزایش و به لحاظ وزنی ۱۷۰ هزار تن با ۲۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه بوده است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به اهمیت مرز سرخس اشاره کرد و گفت: سرخس نقطه اتصال جمهوری اسلامی ایران به حوزه کشورهای سی ای اس است و از سویی این کشورها نیز ۱۵۰ میلیون جمعیت مصرف کننده دارند.

وی با اشاره به پیگیری وضعیت تکمیلی محور راه آهن سرخس به چابهار به عنوان کریدور اصلی حوزه ترانزیتی و مهم در حوزه اقتصادی کشور و حتی بین المللی خبر داد و افزود: زیرساخت های این مهم در شهرستان سرخس فراهم شده است.

مهیا شدن فرصت سرمایه گذاری خارجی با ارتقاء منطقه ویژه سرخس به منطقه آزاد اقتصادی

نوری زاده با بیان اینکه ارتقاء منطقه ویژه سرخس به منطقه آزاد اقتصادی، فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود، تصریح کرد: بهترین مسیری که همسایگان شمالی بتوانند به آب های گرم دریای عمان و حوزه خلیج فارس تردد کنند همین مسیر ریلی است که از سرخس شروع می شود.

نوری زاده با اشاره به اینکه در دیگر مرزهای مشترک با ترکمنستان زیرساخت راه آهن نداریم، بیان کرد: باید از این موقعیت در مرز سرخس به بهترین نحو استفاده شود.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در جذب سرمایه گذار خارجی گفت: تاکنون در منطقه سرخس سه کشور ترکیه، چین و روسیه سرمایه گذاری کرده اند و ضمن خرید زمین در حال آماده سازی ابنیه، زیرساخت و تأسیسات هستند. قطعاً این اقدامات به رشد منطقه آزاد سرخس کمک می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.