بازدید سایت : ۲۹۸۸۱

راه آهن اسفراین به جوین در آستانه بی صاحب شدند!

پروژه راه آهن جوین به اسفراین یکی از پروژه های عمرانی در خراسان شمالی است که ساخت آن مسکوت باقی مانده است.

راه آهن اسفراین به جوین در آستانه بی صاحب شدند!
تین نیوز

مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه و زیربناهای حمل و نقل کشور در خراسان شمالی گفت: پروژه راه آهن جوین به اسفراین یکی از پروژه های عمرانی در خراسان شمالی است که ساخت آن مسکوت باقی مانده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا هنرور اظهار کرد: مساحت این پروژه ۵۸ کیلومتر است که زیرسازی ۲۷ کیلومتر از این مسیر انجام شده و بخش های روسازی، ساخت ایستگاه، ریل گذاری، خرید واگن و ... باقی مانده است.

هنرور با اشاره به اینکه ساخت مسیر ۵۸ کیلومتری به ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: برای ۲۷ کیلومتر آن ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر اختصاص یابد کار انجام می شود.

وی گفت: یکی از نمایندگان موضوع اخذ ماده ۵۶ برای جذب ۱۰۰۰ میلیارد تومان را مطرح کرده است که اگر این موضوع صحت داشته باشد و ۱۰۰۰ میلیارد تومان گرفته شود، می توان عملیات روسازی و ... را در ۲۷ کیلومتر انجام داد.

وی بیان کرد: قرار این است که تا در اوایل مرداد ماه، کمیسیون ماده ۴۸ برگزار شود و پیمانکار، پروژه را تحویل دهد که اگر این کار انجام شود، پروژه عملاً بی صاحب خواهد شد و تمام زیرسازی هایی که در این سال ها انجام شده است، از بین می رود.

هنرور با بیان اینکه ساخت راه آهن جوین به اسفراین از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، افزود: کمبود اعتبار و اختصاص نیافتن اعتبار از سال ۱۴۰۰ سبب شده است تا اجرای این پروژه متوقف باقی بماند. این پروژه یکی از مصوبات مشروط سفر دولت سیزدهم به خراسان شمالی بود و قرار بود ایمیدرو برای ساخت این پروژه وارد کار شود و اعتبار بگذارد، اما همکاری لازم انجام نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.