بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

راهبرد صنعت خودروی ایران با تمرکز بر تنوع‌بخشی خدمات پس از فروش بازطراحی شود

مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داد که استراتژی صنعت خودروی ایران تحت رویکرد تمرکز بر تغییرات بازار خودرو و ورود بازیگران جدید، تمرکز بر امور تحقیق و توسعه، و تنوع‌بخشی خدمات پس از فروش در طول چرخه عمر محصول، بازطراحی و تدوین شود.

راهبرد صنعت خودروی ایران با تمرکز بر تنوع‌بخشی خدمات پس از فروش بازطراحی شود
تین نیوز |

مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داد که استراتژی صنعت خودروی ایران تحت رویکرد تمرکز بر تغییرات بازار خودرو و ورود بازیگران جدید، تمرکز بر امور تحقیق و توسعه، و تنوع‌بخشی خدمات پس از فروش در طول چرخه عمر محصول، بازطراحی و تدوین شود.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی گزارشی که ترجمه و تلخیصی از گزارش موسسه «هنکنزی» است دورنمای صنعت خودروسازی جهان را در افق 2030 میلادی را با عنوان «صنعت خودرو در افق 2030» هدف این مطالعه را بررسی دورنمای صنعت خودرو در افق 2030 میلادی را در اثر تحولات چهارگانه فناوری‌محور شامل شیوه‌های متعدد سفرهای درون شهری، خودروهای خودران، تمام برقی‌سازی و سرویس‌های تبادل مورد مطالعه قرار داد.

این گزارش تصریح می‌دارد:

«یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که بر پایه تحولات چهارگانه فناوری‌محور، منابع درآمدی خودرو متأثر از رانندگی با روش‌های اشتراک گذاری سفر، سرویس‌های تبادل داده، ارتقای فناوری و به‌کارگیری مدل‌های نوین کسب و کار تا سال 2030 میلادی، حدود 5/1 تریلیون دلار یعنی معادل 30 درصد افزایش می‌یابد.

از طرفی پیش‌بینی شده است از هر 10 خودرو فروخته شده در سال 2030 میلادی ، یک خودرو در قالب اشتراک‌گذاری سفر به فروش می‌رسد. همچنین در صورت رفع موانع تکنولوژیکی و مسائل قانونی، تا 15 درصد از خودروهای فروخته شده در سال 2030 به خودروهای تمام خودران اختصاص خواهد یافت. دورنمای خودروسازی جهان حکایت از توسعه خودروهای برقی و تبدیل به خودروهای قابل رقابت و مناسب در بازار افق 2030 دارد.

همچنین الزام به رقابت و همکاری با رقبا در حوزه‌های مختلف و تمرکز بازیگران جدید صنعت خودرو در بخش کوچکی از زنجیره ارزش از ویژگی‌های صنعت خودرو در افق 2030 است».

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه پیشنهاد داده است که استراتژی صنعت خودروی ایران تحت رویکرد تمرکز بر عواملی همچون تغییرات بازار خودرو و ورود بازیگران جدید، تمرکز بر امور تحقیق و توسعه، طراحی و مهندسی و توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری، تقویت صنایع مرتبط و تجهیز شبکه تامین و تنوع بخشی خدمات پس از فروش در طول چرخه عمر محصول، بازطراحی و تدوین شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.