بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ دوربین‌ جای آینه‌ در آئودی E-Tron

یکی از جالب‌ترین آپشن‌های E-Tron، امکان سفارش دوربین به‌جای آینه‌های جانبی خودرو است که باوجوداینکه پیش‌ازاین در برخی خودروها ارائه‌شده اما هیچ‌گاه عمومیت نداشته است.

دوربین‌ جای آینه‌ در آئودی E-Tron
تین نیوز

پس از ورود به قرن 21 کمپانی آلمانی آئودی که یکی از زیرمجموعه‌های ابر شرکت فولکس‌واگن است با توسعه محصولاتش توانست هرروز جایگاه بالاتری در بازار خودرو جهان کسب کند. جالب است بدانید که آئودی در آلمان جایگاه برند اول خودرو را به خود اختصاص داده و بنز و ب‌ام‌و بعدازآن قرار دارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، حال که تب خودروهای الکتریکی همه جهان را فراگرفته است، آئودی هم قصد ندارد در این رقابت پا پس بکشد و هفته گذشته جزئیات اولین مدل الکتریکی خود، ئی-ترون را اعلام کرد.

یکی از جالب‌ترین آپشن‌های E-Tron، امکان سفارش دوربین به‌جای آینه‌های جانبی خودرو است که باوجوداینکه پیش‌ازاین در برخی خودروها ارائه‌شده اما هیچ‌گاه عمومیت نداشته است.

طراحان خودرو دهه‌ها در کانسپت‌ها و ماشین‌هایی که برای نمایشگاه‌ها طراحی می‌کنند، این ایده را مطرح کرده‌اند اما به‌دلیل محدودیت‌های قانونی، هزینه زیاد و پیچیدگی ساخت، هیچ خودروسازی تاکنون این ایده را عملی نکرده بود.

آئودی این فن‌آوری را آینه‌های مجازی نامیده است. تصویری که دوربین‌ها ثبت می‌کنند در دو نمایشگر دیجیتال هفت اینچی که روی در نصب‌شده نمایش داده می‌شود.

سه امکان از پیش تعیین‌شده برای رانندگی در بزرگراه، دور زدن و پارک کردن به راننده داده‌شده و راننده می‌توانند دوربین‌ها را با لمس نمایشگر تنظیم کرده و علاوه بر تغییر زاویه دوربین‌ها، تصویر را زوم کند.

علاوه بر زیبا‌تر کردن ماشین و امکانات بیشتری که این دوربین‌ها دراختیار راننده قرار می‌دهد، مزیت اصلی استفاده از آنها، کاهش ضریب آئرودینامیک و مقاومت خودرو در برابر باد است. با کاهش این ضریب، مصرف انرژی کاهش می‌یابد و می‌تواند با هر بار شارژ مسیر طولانی‌تری حرکت کند. به‌علاوه آیینه‌های کوچک‌تر باعث می‌شود صدای باد در داخل ماشین کمتر شود. این صدا در ماشین‌ها الکتریکی که موتور بی‌صدایی دارند بیشتر شنیده می‌شود.

ئی‌-ترون قرار است سال آینده به بازار عرضه شود و خریداران در برخی بازارها مانند آلمان می‌توانند به‌جای آینه‌های معمولی، این دوربین‌ها را سفارش دهند؛ اما برخی کشورها ازجمله آمریکا هنوز برای این فن‌آوری مجوز صادر نکرده‌اند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.