سوم سپتامبر 1887 یکی از خوشفکرترین مهندسان صنعت خودرو آلمان در روستای «مفرزدرف» در جمهوری چک چشم به جهان گشود.
به گزارش تیننیوز به نقل از دنیای اقتصاد، فردیناند پورشه، طراح بزرگ خودرو در آلمان و جهان، فرزند یک آهنگر ساده بود. او بهدلیل علاقه بسیار زیاد به صنعت با اسرار زیاد خانواده را متقاعد کرد که مدرسه فنی در شهر «ریچن برگ» برود.
پورشه برای تأمین مخارج تحصیلش مجبور به کار بود و به همین دلیل پس از مدتی بهعنوان دفتردار در شرکت الکتریکی «ایگر» مشغول به کار شد. او بعد از اتمام مدرسه فنی هرگاه فرصتی داشت بهطور مخفیانه به دانشگاه فنی در شهر «وین» میرفت و سر کلاسهای فنی آن دانشگاه مینشست. هرچند که او هرگز نتوانست مدرک مهندسی از آن دانشگاه بگیرد، اما با مباحث مهندسی بهطور کامل آشنا شد و بعدها دکترای افتخاری مکانیک را کسب کرد. فردینان هنگام کار در شرکت ایگر با دختری به نام «لویس» آشنا شد و با او ازدواج کرد. این ازدواج بهدلیل استعداد و پشتکار او و همسرش باعث پیشرفت کار پورشه جوان شد.
علاقه شدید او به دنیای اتومبیل باعث شد که در سال ۱۸۹۸ بهعنوان طراح اتومبیلهای جدید به کار گرفته شود و چندی بعد توانست دو خودروی قابلتوجه را طراحی کند.
او در سال ۱۹۰۲ به خدمت سربازی فراخوانده شد و خدمت نظاموظیفه را بهعنوان راننده افسران درجه بالای ارتش پشتسر گذاشت و پسازآن برای گذراندن زندگی به شرکت Aufro-Daimler رفت و بعد از ۱۱ سال کار بهعنوان مدیر فنی انتخاب شد. پورشه در ادامه کارش به طراحی موتورهای گازوئیلی پرداخت و نخستین طرحی که به بازار فرستاد، ماشینی شبیه کالسکه بود که بهوسیله دو موتور الکتریکی با چرخهای جلویی به حرکت درمیآمد و بهوسیله باتری روشن میشد.
سرعت این ماشین ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت بود و به همین دلیل با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شد. خودرو الکتریکی پورشه در نمایشگاه جهانی پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت و اگرچه هنوز دندههایش قابلاطمینان و اتصالات آن از ایمنی کافی برخوردار نبود؛ اما بیش از ۳۰۰ نمونهاش به فروش رسید و فردینان بهعنوان برجستهترین مهندس فاقد مدرک خودرو شناخته شد و جایزهای ویژه دریافت کرد و این آغاز خیز او به سمت تولید خودرویی استثنایی بود.
فردیناند پورشه طراح فولکسواگن بیتل (فولکس قورباغهای) به درخواست هیتلر بود که این خودرو اولین خودرو ملی در جهان لقب گرفت، چون این خودرو برای همه خانوادههای آلمانی قابلابتیاع بود. یکی دیگر از طرحهای اسطورهای این طراح بزرگ، خودرو پورشه 911 توربو بود که هنوز مدلهای جدید آن از برترین خودروهای سوپراسپورت جهان است. پورشه جملهای معروف دارد که میگوید: «خودرو دلخواه خود را پیدا نکردم پس آن را خودم ساختم.»
پل هوایی متروکه ای که چندین کیلومتر درازی دارد در مرکز شهر سئول به محل پرورش و نگهداری از بیش از ۲۴ هزار گیاه، درختچه…
براساس استانداردها هر ایستگاه مترو حداقل باید ۲ ورودی داشته باشد تا دسترسی مردم به این مد از حمل ونقل عمومی آسان تر…
بحرین از سه پروژه موسوم به ساختارهای «هرم وارونه»، «مینیاتوری مرداب صخره ای» و «جاده سفید» در جزیره ریف خود رونمایی…
این فقط یک رویداد علمی است که بالغ بر 50 متخصص و نخبه علمی کشور همزمان در آن حضور دارند و کشور فعلا از خدمات آنها…