بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

◄ علت خالی شدن باتری ماشین چیست؟ {راهنمای جامع✔️}

معیوب بودن باتری، دینام، سیم کشی ها و سیستم های برقی باعث خالی شدن باتری می شود. یکی از بهترین روش های پیشگیری، شناخت علائم و علت خالی شدن باتری ماشین است.

علت خالی شدن باتری ماشین چیست؟ {راهنمای جامع✔️}
تین نیوز

آیا تا به حال هنگام روشن شدن خودرو با باتری خالی مواجه شده اید؟ این اتفاق، مشکل ناخوشایندی است که همه برنامه ریزی های شما را تغییر می دهد. معیوب بودن باتری، دینام، سیم کشی ها و سیستم های برقی باعث خالی شدن باتری می شود. یکی از بهترین روش های پیشگیری، شناخت علائم و علت خالی شدن باتری ماشین است. در این مقاله به طورکامل همه دلایل را بررسی می کنیم. به عنوان یک مالک ماشین، خواندن این مقاله برای پیشگیری از خالی شدن باتری ماشین، اطلاعات بسیار مفیدی را به شما می دهد.

اتصالات و سیم کشی ها؛ اولین علت خالی شدن باتری خودرو

اتصالات و سیم کشی ها نقش حیاتی در عملکرد صحیح باتری خودرو ایفا می کنند. اگر اتصالات باتری شل یا کثیف باشند، جریان الکتریکی به درستی منتقل نمی شود و این موضوع کاهش شارژ باتری و در نهایت خالی شدن آن را به دنبال دارد. سیم کشی های معیوب یا فرسوده نیز منجر به برق دزدی و اتصال کوتاه می شوند که این خود یکی از دلایل عمده تخلیه باتری به شمار می رود.

برای جلوگیری از این مشکلات، بررسی دوره ای و نگهداری مناسب اتصالات و سیم کشی ها ضروری است. البته در نظر داشته باشید که هنگام خرید باتری، با استعلام قیمت روز برندهای مختلف مانند قیمت باتری صبا کیفیت باتری را نیز به طور کامل بررسی کنید.

استفاده نادرست از سیستم های الکتریکی باعث خالی شدن باتری خودرو می شود

استفاده نادرست از سیستم های الکتریکی خودرو، مانند چراغ ها، سیستم صوتی، و سیستم تهویه هوا زمانی که موتور خودرو خاموش است، یکی از دلایل اصلی خالی شدن باتری محسوب می شود. این کار باعث می شود که باتری به سرعت تخلیه شود؛ زیرا استفاده طولانی مدت از تجهیزات الکتریکی بدون شارژ مجدد باتری از طریق دینام خودرو، بار اضافی بر باتری وارد می کند که این امر به کاهش عمر مفید باتری منجر خواهد شد.

در نتیجه، توجه به نحوه استفاده از تجهیزات الکتریکی و خاموش کردن آن ها پس از پایان استفاده ضروری است. همچنین شما می توانید با مراجعه به فروشگاه ها و منابع معتبر در مورد راهکارهای بهینه سازی استفاده از باتری و مشاهده و مقایسه قیمت های برندهای مختلف از جمله قیمت محصولات برنا باتری یا سایر برند ها، اطلاعات بسیار خوبی به دست بیاورید.

علت خالی شدن باتری ماشین چیست؟ مشکلات دینام

دینام وظیفه تولید برق و شارژ باتری را در هنگام کارکرد موتور دارد. اگر دینام به درستی کار نکند یا تسمه دینام دچار فرسودگی یا شل شدگی باشد، دینام قادر به تولید برق کافی نیست و باتری به تدریج تخلیه می شود. همچنین، خرابی های الکتریکی داخل دینام مانند ضعف در جریان دهی یا مشکل در برد الکترونیکی دینام نیز به شارژ ناکافی باتری منجر می شود.

برای حل این مشکل و جلوگیری از تکرار آن، توصیه می شود که دینام به طور منظم توسط متخصص بررسی شود. البته مجموعه هایی مانند باتری آنتایم هنگام تعویض باتری خودرو، به صورت رایگان، تست دینام نیز انجام می دهد. برای استعلام قیمت سپاهان باتری یا هر برند باتری دیگری نیز می توانید از سایت مجموعه استفاده کنید.

تعمیر خودرو

نشتی های جریان؛ خالی شدن باتری سالم حتی در زمان خاموش بودن مصرف کننده ها

نشتی های جریان در سیستم الکتریکی خودرو که به اصطلاح برق دزدی نامیده می شود، یکی از عوامل کلیدی در خالی شدن باتری است که معمولاً به دلیل خرابی های موجود در مدارهای الکتریکی ایجاد می شود. این مشکل به خاطر فرسودگی سیم ها، خوردگی اتصالات یا نقص در تجهیزات الکتریکی خودرو مانند رله ها، سیستم دزدگیر یا سیستم صوتی و تصویری خودرو رخ می دهد. در صورت وجود نشتی جریان، حتی زمانی که باتری جدید و سالمی روی خودرو نصب شده و مصرف کننده ها خاموش هستند، باتری به طورمداوم مقداری از شارژ خود را از دست می دهد که این امر به تخلیه زودهنگام باتری منجر می شود. منظور از خالی شدن باتری، تخلیه سریع باتری طی یک الی دو روز است.

باتری های فرسوده ماشین سریع تر خالی می شوند

با گذر زمان و استفاده مداوم، باتری ها توانایی خود برای نگهداری شارژ را از دست می دهند که این امر ناشی از فرسودگی مواد شیمیایی درون باتری و کاهش کارایی سلول های باتری است. همچنین، تجمع سولفات روی صفحات باتری، باعث کاهش ظرفیت شارژدهی و در نتیجه تخلیه سریع تر باتری می شود. در نتیجه توصیه می شود به طورمنظم باتری های قدیمی و فرسوده را با باتری نو تعویض کنید تا از کارکرد بهینه سیستم الکتریکی خودرو و جلوگیری از مشکلات ناگهانی مطمئن باشید.

استفاده نکردن از خودرو؛ دلیل خالی شدن باتری در طولانی مدت

استفاده نکردن از خودرو یا رانندگی های کوتاه مدت به تدریج باعث خالی شدن باتری می شود. زمانی که خودرو به ندرت استفاده شود یا فقط در مسافت های کوتاه تردد کند، دینام فرصت کافی برای شارژ کامل باتری را ندارد. در این حالت، باتری به تدریج تخلیه می شود؛ زیرا هر بار استارت زدن، به ویژه در هوای سرد، به میزان قابل توجهی از شارژ باتری استفاده می کند. برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می شود در مسافت های طولانی هم از باتری استفاده کنید تا دینام فرصت کافی برای شارژ کردن باتری داشته باشد.

خرید باتری های سالم و جدید؛ راهی برای پیشگیری از خالی شدن باتری

در این مقاله برخی از مهم ترین دلایل خالی شدن باتری ماشین را بررسی کردیم. هریک از این دلایل تاثیر به سزایی در خالی شدن باتری دارد. همچنین باتری هایی که مدت بسیاری از تولید آن گذشته نیز کارایی خود را از دست داده اند و سریع تر دچار مشکل می شوند. ازهمین رو پیشنهاد می کنیم حتما از فروشگاه ای معتبر باتری بخرید تا از اصالت و کیفیت باتری اطمینان داشته باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.