بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

آغاز دوباره تحقیق و تفحص مجلس به پرونده خودروساز متخلف!

رئیس و دو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظرات موافق و مخالف خود را درباره تحقیق و تفحص دوباره از ایران خودرو مطرح کردند.

آغاز دوباره تحقیق و تفحص مجلس به پرونده خودروساز متخلف!
تین نیوز |

رئیس و دو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظرات موافق و مخالف خود را درباره تحقیق و تفحص دوباره از ایران خودرو مطرح کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، هرچند مجلس از تحقیق و تفحص دوباره ایران خودرو خبر داده اما اعضای کمیسیون صنایع و معادن تصریح کردند که این موضوع هنوز به کمیسیون یادشده ارجاع نشده با این حال در میان اعضای کمیسیون نیز نظرات مختلفی درباره ضرورت داشتن یا نداشتن این امر وجود دارد.

خبر  پربازدید امروز را ببینید:

◄ آزادراه اصفهان شیراز و طعم تلخ چیزهای مجانی!

در تحقیق و تفحص نباید به دنبال مچ گیری بود

رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع و معادن در این باره توضیح داد: در دوره دهم مجلس هم تحقیق و تفحص از عملکرد ایران خودرو صورت گرفت و نقاط ضعف این شرکت و ایرادات آن شناسایی و راه حل های مناسبی هم برای برون رفت از شرایط اتخاذ شد.

علیزاده افزود: گزارش تحقیق و تفحص ایران خودرو در آخرین روزهای فعالیت مجلس دهم قرائت شد و ایراداتی که سبب شد این صنعت آنچنان که باید رضایت مصرف کننده را فراهم نکند مطرح شد، این گزارش حاصل هزاران ساعت کار کارشناسی بود که در اختیار خودروسازان قرار داده شد البته بررسی اینکه تا چه میزان به آنچه به آنها عرضه شد عمل کردند جای خود دارد.

وی تصریح کرد: در تحقیق و تفحص نباید به دنبال مچ گیری بود بلکه باید نقاط ضعف شناسایی و برای حل آنها راهکار ارائه شود بنابراین اگر با این رویکرد صورت بگیرد خیلی هم خوب است.  

دلایل کافی برای تحقیق و تفحص وجود دارد  

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون نارضایتی عمومی که نسبت به کیفیت، قیمت و عرضه محصولات ایران خودرو وجود دارد را دلیل کافی برای ورود مجلس به موضوع تحقیق و تفحص اعلام کرد و گفت: موضوع عجیبی نیست، صنعت خودروی کشور و در زیرمجموعه آن ایران خودرو در شرایط زیاندهی قرار دارند، همچنین انحصاری بودن این شرکت و دستوری بودن قیمت محصولات آن دو موضوع عجیب است و انجام یک تحقیق و تفحص را می طلبد.

وی افزود: صنعت خودرو امروز نیاز به اعمال بسته ای از سیاست های نو دارد از جمله اینها سیاست های ضدانحصاری، فناوری مدار و مبتنی بر تقویت خدمات پس از فروش و پس از اینها خصوصی سازی صنعت است.

تحقیق و تفحص را نباید لوث کرد

بهنام رضوانی، دیگر نماینده عضو کمیسیون صنایع و معدن از مخالفت خود با تحقیق و تفحص گفت و اظهار کرد: تحقیق و تفحص را نباید لوث کرد و باید مستنداتی باشد که نیاز به تحقیق و تفحص را توجیه کند، ضمن اینکه تحقیق و تفحص نباید در اولویت باشد بلکه به عنوان گزینه نهایی مطرح می شود زیرا انجام آن نیاز به یک پروسه قانونی وقت گیر دارد.

وی تصریح کرد: در موضوع ایران خودرو مساله کشف نشده ای وجود ندارد که با این کار شناسایی شود، به نظر من امروز گره کور ایران خودرو قیمت گذاری محصولات آن است؛ ایران خودرو ادعا دارد که با قیمت های کنونی متضرر است اما وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت به این ادعای ایران خودرو پاسخی نداده اند.

رضوانی تاکید کرد: تحقیق و تفحص زمانی ضرورت دارد که این گمان برده شود در مجموعه ای تخلفات گوناگون صورت گرفته است. آنچه امروز ضرورت دارد تعیین تکلیف قیمت محصولات ایران خودرو توسط سه مجموعه یادشده دولتی است. اکنون نمی توان تشخیص داد ادعای ایران خودرو درست است یا آنانی که قیمت های دستوری برای محصولات این شرکت تعیین می کنند.

وی یادآور شد: تحقیق و تفحص در مجلس دهم هم انجام شد وقتی در آن زمان نتیجه نداد، پس تکرار آن چه لزومی دارد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جلیل بازنشسته پاسخ

    باسلام امیدوارم که این اتفاق عملی شود ودرحد شعار نباشد لطفا اقدام بعدی انتقال تمام شرکتهای خودرو سازراازمحدوده شهر به خارج از شهر متقال داده شود همانطورکه بعضی از پادگان‌هانظامی وبعضی از زندانها را به خارج از شهر انتقال داده شد اطراف تهران زمینهای فراوانی داریم مخصوصا سمت جاده ساوه تاخود ساوه بیابان است باتشکر