بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

◄ جدیدترین محصول مزدا کی وارد بازار ایران می شود؟

خودروی مزدا EZ-6 با همکاری چانگان توسعه یافته، به دو شکل الکتریکی کامل (BEV) و برد بلند (EREV) عرضه خواهد شد. مزدا تأیید کرده که EZ-6 تا اواخر سال جاری به صورت جهانی معرفی خواهد شد.قیمت این خودرو در حدود 1.260 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

جدیدترین محصول مزدا کی وارد بازار ایران می شود؟
تین نیوز |

خودروی مزدا EZ-6 با همکاری چانگان توسعه یافته، به دو شکل الکتریکی کامل (BEV) و برد بلند (EREV) عرضه خواهد شد. مزدا تأیید کرده که EZ-6 تا اواخر سال جاری به صورت جهانی معرفی خواهد شد.قیمت این خودرو در حدود 1.260 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

به گزارش تین نیوز، مزدا به طور رسمی خودروی مزدا EZ-6 را در تاریخ ۲۶ اکتبر رونمایی کرد. این سدان میان سایز جدید بر روی پلتفرم هیبریدی EPA شرکت چانگان ساخته شده و در هفت مدل مختلف به بازار عرضه می شود. قیمت این خودرو بین ۱۳۹,۸۰۰ تا ۱۷۹,۸۰۰ یوان چین (حدوداً معادل ۱۹,۶۳۰ تا ۲۵,۲۵۰ دلار آمریکا) تعیین شده است. مزدا EZ-6 در دو نسخه تمام برقی (BEV) و توسعه یافته با برد افزایشی (EREV) ارائه می شود.

مزدا EZ-6 از زبان طراحی «کودو» مزدا پیروی می کند و به چراغ های جلو دوتایی، چراغ های روز LED و لوگوی نورانی مزدا مجهز است. همچنین دو رنگ جدید با نام های «خاکستری ماه» و «طلایی درخشان» با استفاده از رنگدانه های نانو ارائه شده است که جلوه ای خاص به ظاهر خودرو می بخشند.

مشخصات فنی مزدا EZ-6

مزدا EZ-6 برقی به یک موتور با 190 کیلووات (254 اسب بخار) قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور روی محور عقب مجهز شده است. این خودرو را می توان به همراه باتری 56.1 یا 68.8 کیلووات ساعت خریداری کرد، تا برد حرکتی 480 یا 600 کیلومتر را ارائه کند. ذخیره این باتری های لیتیوم آهن فسفات با اتصال به جریان سریع، ظرف 15 دقیقه از 30 به 80 درصد می رسد. افزایش شارژ از 30 به 80 درصد ظرف 20 دقیقه انجام خواهد شد.

مزدا EZ-6 هیبرید EREV به سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی با 95 اسب بخار قدرت و موتور 160 کیلووات (214 اسب بخار) و 320 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. در این سامانه، پیشرانه درونسوز فقط به عنوان شارژر فعالیت می کند. برد حرکتی این خودرو در حالت برقی، بسته به باتری 18.9 یا 28.4 کیلووات ساعت، 130 یا 200 کیلومتر و در حالت هیبرید، 1.300 کیلومتر خواهد بود. در کلیه مدل های مزدا EZ-6، حداکثر سرعت به 170 کیلومتر برساعت محدود شده است.

 

 

 

نمای جانبی مزدا EZ-6

 

نمای عقب مزدا EZ-6

 

 

صندوق عقب مزدا EZ-6

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.