بازدید سایت : ۱۰۸۳۲۲

تمایل عمان برای بهره‌ مندی از زیرساخت‌ های تجاری بندر امام خمینی (ره)

هیأت عمانی در بازدیدی که از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده و صنایع تبدیلی در بندر امام خمینی (ره) داشتند، در زمینه بهره‌مندی از این مجتمع بزرگ بندری جهت توسعه مبادلات تجاری با ایران ابراز تمایل کردند.

تمایل عمان برای بهره‌ مندی از زیرساخت‌ های تجاری بندر امام خمینی (ره)
تین نیوز |

هیأت عمانی در بازدیدی که از زیرساخت ها و ظرفیت های ایجاد شده و صنایع تبدیلی در بندر امام خمینی (ره) داشتند، در زمینه بهره مندی از این مجتمع بزرگ بندری جهت توسعه مبادلات تجاری با ایران ابراز تمایل کردند.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  اعضای  هیأت اقتصادی عمانی که از روز شنبه وارد خوزستان شدند، با حضور در خرمشهر و همچنین منطقه آزاد تجاری اروند به منظور توسعه مبادلات تجاری، علاوه بر انعقاد چند تفاهمنامه همکاری، بر افزایش همکاری های مشترک بخش خصوصی دو کشور تأکید کردند.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین کانون تجاری غلات کشور است و ظرفیت های بندری در زمینه تأمین کالا، ترانزیت، امکان صادرات مجدد کالا و همچنین انجام سرمایه گذاری های بزرگ بخش خصوصی در این منطقه از موضوعاتی بود که مورد توجه اعضای هیأت اقتصادی کشور عمان قرار گرفت.

اعضای هیأت اقتصادی عمان متشکل از دو معاون وزیر، رئیس، نائب رئیس اتاق بازرگانی استان شمال شرقی سلطنت عمان و جمعی از بازرگانان و سرمایه گذاران این کشور است که با هدف آشنایی با ظرفیت های اقتصادی خوزستان به دعوت اتاق اهواز به این استان سفر کرده اند.

به گفته رییس اتاق بازرگانی اهواز بازدید از کارخانجات صنایع تبدیلی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، آشنایی با فرایند فرآوری محصولات و بررسی یسترهای موجود و نیازمندی های سرمایه گذاری در این حوزه، از دیگر برنامه های سفر این هیات اقتصادی به بندر امام خمینی(ره) بود.

انجام سرمایه گذاری قابل توجه در ایجاد ظرفیت های نگهداری انواع کالا و همچنین سرمایه گذاری در احداث پروژه های چهارگانه پایانه های مکانیزه غلات بر اساس استانداردهای روز جهانی از جمله توانمندی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) است که جایگاه این بندر به عنوان کانون تجاری غلات منطقه را تقویت می کند.

همچنین بازدید از فعالیت های تخلیه و بارگیری انواع کالا در سطح مجتمع بندری امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های هیأت اقتصادی کشور عمان بود.

اعضای هیأت اقتصادی کشور عمان در سفر به خوزستان ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در این کشور، بر تمایل و رغبت بر توسعه همکاری های اقتصادی تأکید داشته و توسعه فعالیت اقتصادی و تجاری میان دو طرف را خواستار شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.