بازدید سایت : ۸۲۳۹۵

◄ زیبایی های گردشگری ژاپن ؛ قلب ژاپن کجاست ؟

ناگویا با نام مستعار "قلب ژاپن" بزرگترین شهر در مرکز ژاپن است. دسترسی به ناگویا از طریق خط توکایدو شینکانسن از توکیو، کیوتو و اوزاکا، و با چندین سرویس قطار سریع به مقاصد دیگر، از جمله فرودگاه بین‌المللی Chubu Centrair، به راحتی امکان پذیر است.

تین نیوز

کشور ژاپن به واسته زیبایی های تاریخی و طبیعی خاص خود تاکنون یکی از مقاصد برتر گردشگری در جهان بوده است؛ هدفی برای بسیاری از مسافران و یکی از گزینه های احتمالی بسیاری از دیگر گردشگران.

اما چیزی که گردشگری ژاپن را در این سال ها پر اهمیت و جذاب تر می کند، تلاش مناطق گردشگری برای ارائه پکیج های تبلیغاتی و معرفی منطقه خود در کنار ارتقا طراحی و جاذبه های گردشگری وسایل حمل و نقل عمومی و دسترسی های بین المللی به مناطق گردشگری است.

ناگویا قلب ژاپن

به گزارش تین نیوز، این تلاش های تبلیغاتی جهت جذب بیشتر گردشگر در ژاپن، احتمالاً در فرودگاه مرکزی ژاپن بیشتر مشهود است. اگر به زودی به ناگویا پرواز می کنید، فرودگاه بین المللی Chubu Centrair، یکی از قابل توجه ترین فرودگاه های ژاپن، از شما استقبال می کند و برای رسیدن به مرکز شهر، می توانید بسیاری از حالت های حمل و نقل ساخته شده توسط راه آهن ناگویا (Meitetsu ) را امتحان کنید.

فرودگاه بین المللی مرکزی ژاپن (中部空港, Chūbu Kūkō, airport code: NGO) چهارمین فرودگاه مهم ژاپن پس از فرودگاه ناریتا در توکیو و فرودگاه هاندا و فرودگاه کانسای در اوزاکا است، در خارج از شهر ناگویا واقع شده است .

فرودگاه مرکزی ژاپن

قبل از هر چیز، توجه داشته باشید که فرودگاه بین المللی Chubu Centrair (معروف به فرودگاه بین المللی مرکزی ژاپن یا Centrair) با فرودگاه ناگویا متفاوت است. فرودگاه ناگویا به مرکز شهر ناگویا نزدیکتر است و تنها 20 دقیقه با آن فاصله دارد و اکنون فقط خطوط هوایی Fuji Dream از آن استفاده تجاری می کند.

فرودگاه مرکزی ژاپن در فوریه 2005 و در زمان نمایشگاه آیچی 2005 افتتاح شد و تمام ترافیک هوایی بین المللی و داخلی را که قبلاً توسط فرودگاه کوماکی ناگویا اداره می شد، در اختیار گرفت. Centrair اکنون دروازه اصلی ناگویا و ژاپن مرکزی است و بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه منطقه ویکی از هشت فرودگاه شلوغ کشور است.

کیک ماهی ژاپن

این فرودگاه یکی از راحت ترین و دلپذیرترین فرودگاه های ژاپن است که طیف وسیعی از فرصت های خرید و غذاخوری را ارائه می دهد که حتی شامل حمام عمومی و موزه بوئینگ می شود.

فرودگاه مرکزی ژاپن در جزیره ای در خلیج ایسه ساخته شده است؛ خلیج ایسه که در دهانه رودخانه های کیسو بین استان های میه و آیچی در ژاپن واقع شده است و دارای عمق متوسط ​​​​19.5 متر و حداکثر عمق 30 متر است.

شهر ناگویا در خلیج ایسه، مرکز استان آیچی ژاپن، یک مرکز تولید و حمل و نقل در مرکز هونشو (Honshu ) است و فرودگاه مرکزی ژاپن در حدود 40 کیلومتری جنوب ناگویا واقع شده است. این شهر به راحتی با ناگویا و مکان های مختلف در مرکز ژاپن با حمل و نقل عمومی مرتبط است. برای دسترسی به ایستگاه ناگویا، قطار سریع ترین و ارزان ترین گزینه است.

ناگویا قلب ژاپن

فضای داخل ترمینال اصلی

این فرودگاه از دو ساختمان ترمینال تشکیل شده است. ترمینال 1، ترمینال اصلی برای پروازهای داخلی و بین المللی توسط اکثر خطوط هوایی است، در حالی که ترمینال 2 ترمینال کوچکتری برای استفاده توسط خطوط هوایی تخفیف دار است. فاصله بین دو ترمینال معادل 5 تا 10 دقیقه پیاده روی است.

درست در کنار ترمینال 2، مجتمع خرید و غذاخوری Flight of Dreams قرار دارد که اولین هواپیمای بوئینگ 787 ساخته شده را به نمایش می گذارد. این مجموعه علاوه بر فروشگاه ها و رستوران های با مضمون سیاتل، دارای موزه ای مناسب برای کودکان درباره هواپیماهای (بوئینگ) است. شرکت های ژاپنی کمک زیادی به توسعه هواپیمای بوئینگ 787 کردند.

موزه هواپیمای بوئینگ در ناگویا

مسیرهای دسترسی

فرودگاه مرکزی ژاپن در حدود 40 کیلومتری جنوب ناگویا واقع شده است و برای دسترسی به ایستگاه ناگویا، قطار سریع ترین و ارزان ترین گزینه است.

ایستگاه قطار توسط منطقه ای به نام ACCESS PLAZA در طبقه دوم به ساختمان ترمینال فرودگاه متصل می شود.

بیشتر گزینه های حمل ونقل به اکسس پلازا می رسند و از آن خارج می شوند که در مجاورت ترمینال 1 قرار دارد و 5 تا 10 دقیقه پیاده از ترمینال 2 فاصله دارد. 

مسیرهای دسترسی به فرودگاه مرکزی ژاپن

چندین نوع قطار بین فرودگاه و مرکز ناگویا حرکت می کنند: 

- قطار معمولی، این ممکن است قطار محلی یا نیمه اکسپرس باشد. در طول مسیر توقف های بیشتری خواهد داشت که به معنای سفر طولانی تر است. نیازی به رزرو نیست.

- قطار سریع السیر، این باعث توقف کمتر می شود بنابراین زمان سفر کوتاهتر می شود. قطارهای سریع السیر محدود دارای صندلی های رزرو شده و غیر رزرو شده هستند. اگر تصمیم به رزرو صندلی دارید، باید 360 ین هزینه اضافه برای کرایه بپردازید. 

در واقع، سفر یک طرفه بین ایستگاه ناگویا و فرودگاه مرکزی ژاپن با راه آهن 30 دقیقه طول می کشد و قیمت بلیت این قطار به صورت رزرو نشده 980 ین (هر ین امروز 410،560 ریال است) و با صندلی رزرو شده 1430 ین هزینه دارد. قطارهای فرودگاه با خط مستقیم به شهر اینویاما و گیفو متصل می شوند.

- استفاده از قطارهای سریع السیر محدود Myu Sky فقط به صورت رزرو امکان پذیر است. همه انواع دیگر قطارها، مانند قطارهای سریع السیر و قطارهای محلی، فقط صندلی های رزرو نشده دارند و به طور مشخص کندتر از قطارهای سریع السیر محدود هستند.

قطار سریع السیر محدود با سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت می کند، این سریع ترین گزینه است و می تواند شما را تنها برای 28 دقیقه به مرکز شهر ناگویا برساند. این یک قطار با کیفیت بالا است که دارای سرویس های بهداشتی قابل دسترسی برای ویلچر با قفسه های تعویض پوشک در داخل هواپیما و دو بخش نگهداری چمدان در هر خودرو، به غیر از قفسه های بالای سر است. صندلی ها نیز به حالت خوابیده می شوند و سفر شما را راحت تر می کنند. همه صندلی ها رزرو شده اند، بنابراین 360 ین هزینه اضافی در بالای کرایه اعمال می شود.

مسیر قطار سریع السیر فرودگاه مرکزی ژاپن

قطار معمولی

زمان سفر: 48-60+ دقیقه

کرایه: ¥870

قطار سریع السیر

زمان سفر: 37 دقیقه

کرایه: 870 ین (اگر می خواهید صندلی رزرو کنید، + 360 ین)

قطار سریع السیر μ-SKY Limited

زمان سفر: 28 دقیقه

کرایه: 870 ین + 360 ین هزینه صندلی رزرو شده

مسیر قطار توکایدو به ناگویا

علاوه بر قطار، می توانید از اتوبوس لیموزین فرودگاه، Meitetsu استفاده کنید تا به چندین بخش از شهر بروید. 

اتوبوس ها بین فرودگاه و چندین مکان در اطراف ناگویا در استان آیچی و استان های اطراف در حرکت هستند. به طور خاص، اتوبوسی وجود دارد که هر دو ساعت یک بار فرودگاه را به Sakae در مرکز ناگویا متصل می کند (40-60 دقیقه، قیمت بلیت یک طرفه 1500 ین است).

اتوبوس از سکوی شماره 6 ترمینال اتوبوس Centrair خارج می شود و در چند منطقه شهر از جمله Sakae و Fushimi-cho توقف می کند و در مرکز اتوبوس Meitetsu در ایستگاه Meitetsu Nagoya به پایان می رسد.

زمان سفر: 50 دقیقه تا Sakae و 78 دقیقه تا ایستگاه Meitetsu Nagoya.

کرایه: ¥1200 (بزرگسال)، ¥600 (کودک)

هر ساعت یک اتوبوس از ساعت 08:15 صبح تا 10:15 شب وجود دارد.

قیمت بلیت اتوبوس فرودگاه مرکزی ژاپن

هزینه تاکسی از فرودگاه به به مرکز ناگویا حدود 15000 ین است.

قایق های تندرو تقریباً هر 2 تا 4 ساعت یک بار فرودگاه را به شهر تسو در استان میه وصل می کنند. سفر یک طرفه 45 دقیقه طول می کشد و 2520 ین هزینه دارد.

ناگویا قلب ژاپن

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید