بازدید سایت : ۳۷۸۲۷

◄ بهترین و خوش قیمت ترین اتوبوس برای سفر به مشهد کدام است؟

این روزها راحت ترین و اقتصادی ترین انتخاب افراد برای سفر معمولا سفر با اتوبوس است. اتوبوس از قدیم، به دلیل قیمت مناسبی که دارد جزو بیشترین انتخاب هایی بوده که مردم داشته اند.

بهترین و خوش قیمت ترین اتوبوس برای سفر به مشهد کدام است؟
تین نیوز |

مشهد مرکز استان خراسان رضوی و دومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران، به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری مذهبی در کشور شناخته می شود. این شهر با تاریخی کهن و فرهنگی غنی، سالانه میلیون ها زائر و گردشگر را به سوی خود جذب می کند. بارگاه امام رضا، بزرگترین و مهم ترین مکانی است که زائرین به خاطر آن به مشهد سفر می کنند. آثار تاریخی و طبیعی دیگری همچون شاندیز، طرقبه و پارک طبیعی هفت حوض نیز باعث می شوند که مشهد به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شود. 

سفر به مشهد از راه های مختلفی امکان پذیر است. در میان آن ها می توان به سفر با ماشین شخصی، قطارهای معمولی یا تندرو و همچنین استفاده از هواپیما اشاره کرد. انتخاب هر یک از این روش های سفر، تأثیر مستقیمی بر زمان سفر و همچنین تجربه گردشگری خواهد داشت.

اتوبوس، از قدیم به عنوان خوش قیمت ترین روش مسافرت در تمامی دنیا شناخته می شود. تجربه ثابت کرده هر چقدر فاصله میان مبدأ و مقصد افزایش داشته باشد، به همان اندازه قیمت بلیط اتوبوس بیشتر یا کمتر می شود.

فاصله تهران تا مشهد حدود 898 کیلومتر است؛ آگاهی از این فاصله نه تنها اطلاعات کاربردی برای برنامه ریزی سفر محسوب می شود، بلکه به نوعی بر کیفیت و امنیت سفر نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، برای افرادی که با ماشین شخصی سفر می کنند، زمان تقریبی سفر بین 11 تا 13 ساعت خواهد بود. این زمان بستگی به شرایط جوی، وضعیت ترافیک و همچنین سبک رانندگی افراد دارد. در مقابل، افرادی که با اتوبوس ها سفر می کنند، معمولاً زمان بیشتری در راه خواهند بود و این مدت می تواند در بازه 12 تا 14 ساعت متغیر باشد.

مسیر سفر از تهران به مشهد همواره یکی از پرترددترین و جذاب ترین سفرها در ایران به شمار می رود و اگر به صورت جاده ای و با اتوبوس به شهر مشهد سفر میکنید باید بدانید که این مسیر از سمنان عبور می کند؛ ایوانکی، گرمسار و سمنان از جمله شهرهای ابتدایی این مسیر هستند. دامغان و شاهرود، میامی، داورزن و سبزوار، دیگر شهرهای این مسیر هستند. همچنین اتوبوس ها برای رسیدن به مشهد از شهرهای نیشابور و ملک آباد نیز عبور می کنند.

برای سفر های بین شهری در جاده های ایران انواع متفاوتی از اتوبوس در دسترس هستند که شامل اتوبوس های معمولی، اتوبوس های نیمه VIP و اتوبوس های VIP می باشند.

اتوبوس های معمولی، معمولا برای مسافت های کوتاه مناسب است. چون امکاناتی که در اختیار مسافران خود قرار می دهد، از نظر رفاهی ساده تر است. اتوبوس های معمولی صندلی های بیشتری دارد و ظرفیت مسافران در آن بین 40 تا 44 نفر است.

صندلی اتوبوس معمولی مشهد تهران برای نشستن مناسب است. این صندلی ها فاصله زیادی با هم ندارند. در نتیجه پاهای خود را به راحتی نمی توانید دراز کنید و در طول سفر، باید در حالت نشسته قرار بگیرید. بسته به نوع شرکت اتوبوسرانی بین شهری که انتخاب کرده اید، خوراکی های مختلفی در اتوبوس های معمولی توزیع می شوند. تجربه ثابت کرده این خوراکی ها عموماً، کیک و آبمیوه هستند.

یک یا دو تلویزیون در جلو و وسط اتوبوس های معمولی قرار می گیرد. در این تلویزیون ها فیلم هایی پخش می شود که راننده آن ها را انتخاب کرده است، بنابراین اگر جوان هستید و با نشستن های طولانی مشکلی ندارید، اتوبوس مشهد به تهران با امکانات معمولی برای شما مناسب به نظر می رسد.

از طرف دیگر با اتوبوس های VIP نیمه تخت شو قرار دارد. همان گونه که از نام این اتوبوس ها پیداست، صندلی ِ آن ها به حالت نیمه تخت قرار می گیرد. اتوبوس های وی آی پی با صندلی های نیمه تخت شو، ۲۶ تا نهایتاً ۳۶ صندلی دارند. به لحاظ سرگرمی نیز اتوبوس های وی. آی. پی یک سروگردن بالاتر از اتوبوس های معمولی قرار دارند. در صندلی این اتوبوس ها، صفحه نمایشی تعبیه شده است. بسته به نوع اتوبوس VIP که انتخاب کرده اید، برنامه های سرگرم کننده و امکانات جذابی در این صفحه نمایش ها برقرار است.

دسته سوم اتوبوس های وی آپی هستند، ظرفیت اتوبوس های VIP بین 20-25 نفر است و صندلی ها در یک ردیف دوتایی و یک ردیف تک نفره قرار گرفته اند.

طراحی به گونه ای است که مسافرانی که تنها راهی سفر هستند، روی تک صندلی ها جانمایی می شوند و مسافرانی که همراه خانواده در سفر هستند در صندلی های جفت کنار هم می نشینند. در زیر تمامی صندلی های اتوبوس های وی آی پی زیرپاییِ راحتی قرار دارد که باعث می شود مسافران شرایط مناسبی برای قرارگیری پاهای خود داشته باشند.

از آنجا که صندلی های اتوبوس های VIP ، امکان تخت شدن و انعطاف تا زاویه 145 درجه را دارد و امکاناتی نظیر یخچال، آب سرد کن، مانیتور وغیره را نیز در دسترس مسافرین قرار می دهند؛ برای مسیرهای طولانی مانند سفر از تهران به مشهد پیشنهاد میشود.

شارژر گوشی، وای فای و یخچال از دیگر امکاناتی است که مسافران اتوبوس های VIP به آن دسترسی دارند. تغذیه ای مناسب و خوشمزه، پریز برق ۲۲۰ ولت، آفتاب گیر برقی، صندلی با روکش قابل شست وشو، کف پوش پی وی سی (PVC)، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه و پتو و ملحفه از دیگر امکانات اتوبوس های وی آی پی است. شرکت های اتوبوسرانی بین شهری، خوراکی های متنوعی برای مسافران این اتوبوس ها فراهم می کنند.

برای سفر در مسیرهای طولانی بهتر این است که بلیت را از شرکت های معتبر حمل و نقل مسافر بین شهری انتخاب کنیم. شرکت های مسافربری تلاش زیادی برای فراهم کردن اتوبوس های سریع، راحت و باکیفیت در مسیر مشهد تهران به خرج می دهند. آشنایی با این شرکت ها نقش مهمی در انتخاب بهترین اتوبوس مسافربری بین شهری فراهم می کند. 

شرکت های مسافربری گیتی نورد، ایمن سفر، تک سفر، جهان گشت مهر، پارسیان، پی ام تی، سیروسفر، رویال سفر، لوان نور، ایران پیما، پیک صبا، ترابر بیتا و عدل، شرکت هایی هستند که از مسیر تهران به سمت مشهد به مسافران خدمات حمل و نقل جاده ای را ارائه می کنند.

در پاییز سال 1403 قیمت بلیت اتوبوس وی آی پی در مسیر تهران به مشهد 520،000 تومان و قیمت بلیت اتوبوس معمولی در این مسیر 312،000 تومان است.

رزرو بلیت اتوبوس های مشهد به تهران از پایگاه اینترنتی شرکت های گردشگری روشی مناسب برای اطمینان از خرید بلیت به حساب می آید. 

 ناگفته نماند شرکت های اتوبوسرانی مجوزی برای افزایش قیمت ندارند و بلیط اتوبوس مشهد تهران را با قیمتی مصوب به فروش می رسانند. به این ترتیب می توان گفت بهترین اتوبوس مشهد تهران به لحاظ قیمت نیز در گروه های معمولی و وی. آی. پی قرار می گیرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.