◄ 40 درصد شناورهای حامل LNG رزرو خود را کنسل میکنند
به گفته جورج کویچانو، مدیر کانال پاناما، کشتیهای حامل LNG دیگر نیازی به رزرو بیشتر در کانال پاناما ندارند.
به گزارش تیننیوز و به نقل ازworldmaritimenews، این بیانه در پاسخ به این ادعای رسانهها ارائه شده که اعلام کرده بودند، کانال پاناما ظرفیت کافی را برای پاسخ به تقاضای صنعت LNG ندارد.
اگرچه کویچانو گفت که بر اساس اطلاعات کانال، تقاضای صنعت LNG برای عبور از کانال کمتر از هفت رزرو در هفته است. همانطور که پیشتر نیز اعلام شده بود کانال به این صنعت پیشنهاد داده که میتوانند روزانه یک رزرو برای عبور از کانال داشته باشند اما در حال حاضر این میزان کمتر از 7 رزرو در یک هفته است.
کویچانو گفت: با این حال بسیاری از روزهایی که کانال برای عبور شناورهای حامل LNG رزرو شده این اتفاق نیفتاده و شناوری از کانال عبور نکرده است. در حقیقت 40 درصد از شناورهای LNG که یک اسلات را ذخیره میکنند، دیر اقدام به این کار میکنند و این باعث میشود تا ظرفیت استفاده از کانال برای شناورها و مشتریان دیگر از دست برود.
او تاکید کرد: این همان مشکل واقعی است که با آن روبرو هستیم. واقعیت این است که میانگین عبور شناورهای حامل LNG از کانال پاناما 4 شناور در هفته است که بسیار از کمتر میزان رزرو آن یعنی 7 اسلات در هفته است. پس این دشوار است که توجیهی برای افزایش ظرفیت عبور این شناورها از کانال پیدا کنیم.
با این حال، مقامات با بازیگران این صنعت همکاری مبتنی بر اعتماد متقابل دارند.
مدیر کانال پاناما تصریح کرد: هیچ شناور نئوپاناماکسی برای عبور از این کانال با تاخیر نسبت به زمان زررو شده مواجه نبوده است.
در جولای 2016 برای اولین بار و پس از تعریض جدید کانال، شناورهای حامل LNG از این کانال عبور کردند.
صنعت صادرات گاز طبیعی از آمریکا انتظار دارد که تا پایان سال 2020 میزان عبور شناورهای حامل LNG از کانال پاناما دو برابر شود.
در کنار گاز طبیعی ایالات متحده، مقامات کانال به دنبال افزایش ترافیک LNG و LPG از مشتریان آسیایی هستند. بر همین اسا یک هیئت نمایندگی کانال پاناما در ماه آوریل برای جمعآوری دادهها به آسیا رفت و با شرکتهای حمل و نقل و سازمانهای دریایی از ژاپن، کره جنوبی، چین و تایوان دیدار کرد.
کانال پاناما پس تعریض، میتواند 90 درصد از حاملهای LNG در جهان را اداره کند، به این ترتیب، کشتی هایی که از شرق و ساحل خلیج فارس برای آسیا عبور می کنند، زمان سفرشان 22.8 روز کاهش خواهد یافت.