◄ 70 درصد بیمه «سانچی» به عهده شرکت «لویدز» است
امکانات و تجهیزات آنها بسیار خوب بود به گونه ای که ما نیز باید تلاش کنیم همین امکانات را در بنادر کشور فراهم آوریم .
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این مطلب که 70 درصد بیمه نفتکش سانچی را شرکت لویدز برعهده دارد و 30 درصد آن نیز از سوی بیمههای داخلی البرز و ملت با مدیریت بیمه ملت انجام شده است گفت: بیمه شخص ثالث نیز شامل صدمات جانی و آلودگی محیط زیست با حداکثر پوشش بیمه ای از سوی شرکت Steam ship انجام می شود.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، سیروس کیان ارثی در نشست مطبوعاتی کمیته رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه همکاری چینی ها در امدادرسانی به خدمه کشتی سانچی و انتقاداتی که در این باره مطرح شده است گفت: ما عقد اخوت با چینی ها نبسته ایم که بخواهیم از آنها دفاع کنیم اما مستقیما شاهد آن بودیم که امدادگران این کشوربا تمام امکانات لازم وارد عمل شده و در فرایند عملیات امداد رسانی به کار بردند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش افزود: امکانات و تجهیزات آنها بسیار خوب بود به گونه ای که ما نیز باید تلاش کنیم همین امکانات را در بنادر کشور فراهم آوریم .
خواببودن خدمه کشتی یک ادعای اشتباه است
در ادامه این نشست محسن بهرامی عضو کمیته بحران نفتکش سانچی درپاسخ به اینکه گفته می شود خدمه کشتی سانچی در زمان حادثه خواب بوده اند، گفت: این مسئله کلاً خلاف واقع است زیرا بر طبق استانداردهایی که وجود دارد در تاریکی شب افسر دوم و سوم در پل فرماندهی کشتی حضور دارند و با توجه به اینکه چهار نفر دانشجو در بین خدمه بوده اند احتمال زیاد یکی از این دانشجویان نیز در کنار افسر حضور داشته است بنابراین مسئله خواب بودن خدمه در زمان حادثه منتفی است.
کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش نیز در ادامه با بیان آن که مسیر حرکت سانچی مسافتی است که ماهانه چهار فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران با همین ظرفیت به سمت کره جنوبی تردد می کنند؛ تاکید کرد: لازم به توضیح است، نیم ساعت قبل از حادثه فرماندهی کشتی زمان بازگشت خود به عسلویه را به مرکز فرماندهی در تهران اعلام کرده بود