◄ نسل جدید کشتیهای رو-رو در راه است
روز گذشته گروه گریمالدی قراردادی برای ساخت شش کشتی Ro-Ro امضا کرد. این کشتیها بااینکه از نسلهای پیشین بزرگتر خواهند بود، مصرف سوخت یکسانی خواهند داشت و زمانی که در بندرگاه هستند از انرژی برق استفاده خواهند کرد.
روز گذشته گروه گریمالدی قراردادی برای ساخت شش کشتی Ro-Ro امضا کرد. این کشتیها بااینکه از نسلهای پیشین بزرگتر خواهند بود، مصرف سوخت یکسانی خواهند داشت و زمانی که در بندرگاه هستند از انرژی برق استفاده خواهند کرد.
کشتیهای جدید 238 متر طول، 34 متر عرض و 64000 تن ظرفیت ناخالص دارند.
ظرفیت بارگیری این کشتیها در مقایسه با یکی از بزرگترین کشتیهایی که در حال حاضر توسط گروه Neopotition اداره میشود، دو برابر و در مقایسه با نسل قبلی کشتیهای Ro-Ro سه برابر است.
به گزارش تیننیوز، به نقل از پایگاه خبری safety4sea، بااینکه سرعت حرکت این کشتیها همانند نسل قبل است، با مقدار سوخت مصرفی مشابه، راندمان بالاتری ازنظر میزان حمل بار دارند. نسل جدید کشتیهای Ro-Ro اولین نمونههای سری جدید کشتیهای Ro-Ro هیبریدی خواهند بود که در حین ناوبری از سوخت فسیلی و در بندر از برق استفاده میکنند و میزان انتشار صفر (zero emissions) در بندر را تضمین میکنند. در این کشتیها از باتریهای مگالیتیوم برای تأمین نیاز انرژی آنها در بندر استفاده خواهد شد. این باتریها در طول ناوبری از طریق محورمولدها و با کمک 600 مترمربع از پانلهای خورشیدی شارژ میشوند.
طراحی کشتیها توسط، بخش فنی و صرفهجویی انرژی گروه گریمالدی و Knud E.Hansen انجامشده است. این کشتیها به سفارش شرکت کشتیرانی چینی Jinlling طراحیشدهاند.