بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

پسکرانه بنادر بهترین گزینه برای سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی؛ اتصال تمامی بنادر کشور به شبکه ریلی ضروری است

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پسکرانه بنادر بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، گفت: باید شاهد ایجاد بنگاه های بزرگ اقتصادی و تولیدی در پسکرانه بنادر باشیم.

پسکرانه بنادر بهترین گزینه برای سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی؛ اتصال تمامی بنادر کشور به شبکه ریلی ضروری است
تین نیوز |

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پسکرانه بنادر بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، گفت: باید شاهد ایجاد بنگاه های بزرگ اقتصادی و تولیدی در پسکرانه بنادر باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی  درباره ضرورت استفاده از ظرفیت پسکرانه بنادر به منظور تحقق رشد تولید و مهار تورم در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: به صورت فوق العاده می توانیم از ظرفیت پسکرانه بنادر به منظور تحقق شعار سال استفاده کنیم و با انجام فعالیت های ارزش افزوده ای در مسیر رشد تولید در کشور و مهار تورم گام برداریم.

وی ادامه داد: کشور ما از این ظرفیت برخوردار است که واحدهای بزرگ تولیدی در پسکرانه بنادر ایجاد شود و به خوبی از ظرفیت دریایی کشور در این راستا، استفاده کنیم.

اهمیت بالای دسترسی به دریا برای صادرات کالاهای تولیدی

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دسترسی به دریا برای صادرات کالاهای تولیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: کشور ما از این مزیت ویژه برخوردار است و در عین حال حمل ونقل دریایی بسیار به صرفه تر از سایر شقوق حمل ونقل است.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه حتما باید در پسکرانه بنادر شرایط مناسب را فراهم کنیم تا بتوانیم شاهد فعالیت بنگاه های اقتصادی در پسکرانه بنادر باشیم، اظهار داشت: تحقق این هدف می تواند رشد اقتصادی کشور را در پی داشته باشد؛ خوشبختانه بسیاری از بنادر کشور این رویکرد را در پیش گرفته اند و کار خود را آغاز کرده اند اما در راستای بهبود وضعیت خود نیازمند اتصال تمامی بنادر کشور به شبکه ریلی هستیم.

باید واحدهای جدید تولیدی در نزدیکی دریا ایجاد شوند

وی ادامه داد: در پسکرانه بنادر بهترین شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم است و باید بنگاه های بزرگ اقتصادی را در این مناطق متمرکز، سرمایه های بخش خصوصی را تجمیع و هدایت کنیم و نهایتا بتوانیم تولیدات خود را از طریق دریا صادر کرده و برای کشور زمینه ساز ارزآوری شویم.

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه حتما باید واحدهای جدید تولیدی در نزدیکی دریا، ایجاد شوند، گفت: باید طرح آمایش سرزمینی مدنظر قرار گیرد و اینگونه صنایع بزرگ آب بر در حاشیه دریا احداث شده و هزینه نهایی کالا را کاهش دهیم و شرایطی را رقم بزنیم که فعالیت بخش خصوصی، مقرون به صرفه باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    رییس کمیسیون عمران آدم دروغگویی است یکی از اصلی ترین نقاط ضعف حمل و نقل در ایران دروغگویی ایشان است