بازدید سایت : ۷۰۵۱۵

دلمان از متولیان جزایر ایرانی چرکین است، چرکین!

مردم ایران در مقام عمل ثابت کرده اند در مبحث خاک ایران، حیثیت ایران و مناقشات سرزمینی با کسی تعارف ندارند و تا پای جان از مرز و بوم شان دفاع می کنند.

دلمان از متولیان جزایر ایرانی چرکین است، چرکین!
تین نیوز |

انتشار پست یکی از دوستان رسانه ای توجه من رو جلب کرد، «نامگذاری اماکن عمومی در جزیره ‎بوموسی» که حرکت بسیار معناداری است. خیابان ها و میادین اصلی جزیره بوموسی دارای نام های ایرانی هستند. «خیابان خلیج فارس- میدان فردوسی- میدان اوستا - پارک بانوان ایران دخت- خیابان شهید بهشتی - خیابان امام خمینی (ره) - میدان خلیج فارس - ورزشگاه خلیج فارس - میدان ایران زمین» . همین انتخاب نام ها و نوع نگاه مردمان بومی «جزیره استرتژیک بوموسی» نشانگر عموق وجودی فرهنگ این مرز و بوم است که در اعماق وجودشان و وجودمان نهفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادسرآمد، این حرکات خودجوش که در دل و جان مان جا کرده است با هیچ حربه و ابزار یین المللی تغییر نمی کند. همین نامگذاری اماکن عمومی پیام روشن و کوبنده ای به غرب می فرستند. علی رغم این که برخی مسئولان از توسعه و پیشرفت جزایرایرانی مان همت مضاعف و معناداری به کار نگرفته اند، این اقدام حتی در جزایر بزرگتری چون قشم روی هوا مانده است اما ما معتقدیم که مردم ایران در مقام عمل ثابت کرده اند در مبحث خاک ایران، حیثیت ایران و مناقشات سرزمینی با کسی تعارف ندارند و تا پای جان از مرز و بوم شان دفاع می کنند.

دل مان همچنان از عملکرد مسئولان و متولیان جزایر ایرانی چرکین است،چرکین!. بیایید با توسعه جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی دهن فرصت طلبان را برای همیشه ببندیم.

توسعه این جزایرنیازمند یک رویکرد جامع و همه جانبه است که شامل توسعه زیرساخت ها، جذب سرمایه گذاری، تقوت همکاری های منطقه ای و بین المللی، و بهبود شرایط زندگی ساکنان می شود. اهمیت استراتژیک و اقتصادی این جزایر، سرمایه گذاری در زمینه های گردشگری، انرژی های تجدیدپذیر، صنایع محلی و آموزش یقینا به توسعه پایدار و رونق اقتصادی آن ها می انجامد.
تقویت همکاری های بین المللی و جذب سرمایه گذاری های خارجی از طریق ارائه مشوق های مالیاتی و توافق نامه های همکاری می تواند به افزایش بهره وری و توسعه سریع تر این مناطق را رقم می زند.

در نهایت، این اقدامات نیازمند یک جهش ملی یا حتی فراملی است «باید با هم افزایی دولت، نهادهای محلی و بخش خصوصی اجرا شود تا نتایج مطلوب و پایدار حاصل شود».

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.