بازدید سایت : ۸۹۰۷۵
رپرتاژ آگهی؛

◄ تعریف جرثقیل ها

به صورت کلی Crane وسیله یا میاشینی می باشد که قابلیت یا امکان حرکت بار را همراه با محدودیت چه و به سمت افقی وچه به سمت عمودی دارد.

تعریف جرثقیل ها
تین نیوز

به صورت کلی Crane وسیله یا میاشینی می باشد که قابلیت یا امکان حرکت بار را همراه با محدودیت چه و به سمت افقی وچه به سمت عمودی دارد.

در کلیات تشکیل شده از بوم (تیر شبک یا غیر شبک)، ارابه و یک قلاب که کار آنها بلند کردن یا جابه جا کردن اجسام و حرکت آنها توسط حرکت ارابه به وسیله حرکت بوم است.

جرثقیل

 

(Crane) جرثقیل:

Crane وسیله ای می باشد که ساخته شده است از بوم  ، تیر مشبک، ارابه و یک قلاب که کار آن بلند کردن یا جابه جا کردن  اجسام سنگین و حرکت دادن  آنها به وسیله حرکت ارابه یا توسط حرکت بوم می باشد

البته  تخلیه یا قرار دادن بار مربوط در محل آن و به طور کلی روند جدید کار جرثقیل به غیر از قسمت کابل متصل به قلاب تماماً هیدرولیکی است.

از دیگر موردهای استفاده جرثقیلها می توان به تخریب ، لوله گذاری ،نگهداری ستون های اسکلت فلزی جهت جوش کاری و تثبیت آنها و موردهای مشابه اشاره کرد.

پس کاربرد اصلی Crane ها دربالا بردن ، پایین آوردن و حمل بار است .

Crane

جرثقیل ها را بسته به سامانۀ بازوی آنها به دو مدل کابلی (با قرقره ) یا هیدرولیکی می توان گروه بندی نمود.

 انواع جرثقیل ( EOT) (Electric overhead traveling crane) -جرثقیل الکتریکی سقفی جرثقیلی می باشد که بر روی ۲ ریل موازی منظم حرکت می کند و می تواند بار را بالا و پایین برده یا درسطح جابجا نماید.این ماشین از یک یا ۲ پل افقی چرخدارتشکیل شده که بر روی ریل قرار گرفته که حرکت طولی ماشین را امکان پذیر کند ،بر روی این پل کالسکه نصب می شود که کار بالا و پایین بردن بار و حرکت عرضی بار در فاصله بین دو ریل انجام می دهد.

و اجزاء اصلی هر جرثقیل عبارت از یک میلهٔ بلندی است که بر سر آنی قرقره ای قرار دارد و انتهای آن به محوری استوار در بدنه ای متصل است و این محور بر پایه ای مستقر است که آن می‌تواند در حول خود حرکت دورانی کند. علاوه بر این میله در هر جرثقیل یک طناب و چرخ بکار است که سر طناب پس از امتداد در طول میله و گذشتن از قرقره آزاد می‌شود و با چنگکی که با آن متصل است می‌تواند بارها را بردارد و سر دیگر آن به محور آن چرخ بسته شده‌است یعنی چرخی که با حرکت دورانی آن می‌توان طناب را به حرکت درآورد و بار را بلند کرد. تا اینجا کار دستگاه فقط بلند کردن اجسام است، ولی چون تخلیه یک جسم همواره در نقطهٔ دیگر به‌عمل می‌آید. از این رو می‌باید بتواند در حول پایهٔ خود به حرکت دورانی درآید برای این منظور پایه ای که میله به آن متصل است و اجزای جرثقیل به روی آن قرار دارد طوری ساخته شده که قابل چرخش در حول خود است و برابر این چرخش بازپس از بلند شدن از نقطه‌ای در نقطهٔ دیگر فرود می‌آید. دستگاه جرثقیل‌ها امروزه بر روی ارابه‌های با چرخ بدون زنجیره یا با زنجیره چون تانک‌ها یا با چرخ‌های چون لوکوموتیو قرار دارد تا بتواند در انواع مسیرها سیر کند.

Crane سقفی انواع مختلفی دارند ، بعضی از آنها در زیر آمده است:

*-  (Gantry crane)    جرثقیلهای دروازه ای

*- (Semi gantry crane)  جرثقیلهای نیم دروازه ای

*- (Antilver gantry crane )  جرثقیلهای دروازه ایی بازویی

*- (Cab operated crane)  جرثقیلهای کابین دار

*- (Crane-floor operated) جرثقیلهای کنترل از روی زمین

*- Crane دیواری

در شرکت اجاره جرثقیل سپهر  ما انواع جرثقیل ها را از 50 تن تا 1250 تن را به صورت کاملا مهندسی و کاملا اقتصادی برای شما انجام خواهیم داد .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.