◄ بازسازی سیزدهمین لکوموتیو با توان داخلی
سیزدهمین لکوموتیو از پروژه ۲۵ لکوموتیو سبک، پس از بازسازی به ناوگان راهآهن پیوست.

سیزدهمین لکوموتیو از پروژه ۲۵ لکوموتیو سبک، پس از بازسازی به ناوگان راهآهن پیوست.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج با اعلام این خبر گفت: لکوموتیو ۱۱۵ – ۴۰ از لکوموتیوهای سبک بوژی ۲ محوره سری G۱۲ بوده که به علت عمر کارکرد طولانی لکوموتیو، تصمیم به بازسازی و تغییر سیستم های الکتریکی آن گرفته شد.
وی افزود: در این لکوموتیو به علت داشتن قطعات الکتریکی پنوماتیکی و قدیمی بودن آن، تصمیم گرفته شد تا بخشهای الکتریکی آن از مدل G۱۲ به مدل G۲۲ تغییر پیداکرده و با تغییر در ساختار کابین و جانمایی قطعات، موجب ارتقاء لکوموتیو به مدلهای بالاتر شده است.
او ادامه داد: در این طرح کلیه کابینها و جانمایی قطعات همانند لکوموتیوهای سری G۲۲ پیشبینی شد، اما به علت استفاده در بخشهای مانوری، طراحی مدارات آن بهصورت سیستم سری اجرا شد .
به گفته عبیدی؛ این لکوموتیوها دارای سیستم کولر جهت خنک شدن کابین راننده، سرعت نمای دیجیتال و دستگاه سیگنال بوده و فاقد قطعات مدار پارالل و ۲۷ رشته و بدون مدار دینامیک است. قدرت آن نیز حدوداً HP۱۳۰۰) اسب بخار ) بوده و به علت سری بودن کنتاکتورهای آن، در مانور ایستگاهها و قطارهای محلی و قطارهای باری در خطوط مسطح استفاده بهینه میشود .
این لکوموتیو سیزدهمین لکوموتیو از این گروه بوده که در قالب پروژه بازسازی ۲۵ دستگاه لکوموتیو سبک تحویل ناوگان کشش شد.