بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
از سوی مدیر کارخانجات بازسازی لوکوموتیو کرج اعلام شد :

◄ بازسازی سیزدهمین لکوموتیو با توان داخلی

سیزدهمین لکوموتیو از پروژه ۲۵ لکوموتیو سبک، پس از بازسازی به ناوگان راه‌آهن پیوست.

بازسازی سیزدهمین لکوموتیو با توان داخلی
تین نیوز |

سیزدهمین لکوموتیو از پروژه ۲۵ لکوموتیو سبک، پس از بازسازی به ناوگان راه‌آهن پیوست.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج با اعلام این خبر گفت: لکوموتیو ۱۱۵ – ۴۰ از لکوموتیوهای سبک بوژی ۲ محوره سری G۱۲ بوده که به علت عمر کارکرد طولانی لکوموتیو، تصمیم به بازسازی و تغییر سیستم های الکتریکی آن گرفته شد.

وی افزود: در این لکوموتیو به علت داشتن قطعات الکتریکی پنوماتیکی و قدیمی بودن آن، تصمیم گرفته شد تا بخش‌های الکتریکی آن از مدل G۱۲ به مدل G۲۲ تغییر پیداکرده و با تغییر در ساختار کابین و جانمایی قطعات، موجب ارتقاء لکوموتیو به مدل‌های بالاتر شده است.

او ادامه داد: در این طرح کلیه کابین‌ها و جانمایی قطعات همانند لکوموتیوهای سری G۲۲ پیش‌بینی شد، اما به علت استفاده در بخش‌های مانوری، طراحی مدارات آن به‌صورت سیستم سری اجرا شد .

به گفته عبیدی؛ این لکوموتیوها دارای سیستم کولر جهت خنک شدن کابین راننده، سرعت نمای دیجیتال و دستگاه سیگنال بوده و فاقد قطعات مدار پارالل و ۲۷ رشته و بدون مدار دینامیک است. قدرت آن نیز حدوداً HP۱۳۰۰) اسب بخار ) بوده و به علت سری بودن کنتاکتورهای آن، در مانور ایستگاه‌ها و قطارهای محلی و قطارهای باری در خطوط مسطح استفاده بهینه می‌شود .

این لکوموتیو سیزدهمین لکوموتیو از این گروه بوده که در قالب پروژه بازسازی ۲۵ دستگاه لکوموتیو سبک تحویل ناوگان کشش شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.