بازدید سایت : ۵۴۲۹۴

نرخ بلیت اتوبوس اربعین مشخص شد

نرخ بلیت اتوبوس از مبدا شهرهای مختلف کشور به مقاصد شهرهای مقصد اربعین، بر اساس مصوبه ستاد اربعین و اداره کل راه و شهرسازی استان ها محاسبه می شود.

نرخ بلیت اتوبوس اربعین مشخص شد
تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: نرخ بلیت اتوبوس از مبدا شهرهای مختلف کشور به مقاصد شهرهای مقصد اربعین، بر اساس مصوبه ستاد اربعین و اداره کل راه و شهرسازی استان ها محاسبه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داریوش باقر جوان افزود: به طور نمونه این نرخ برای مسیر تهران مهران ۹۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و نرخ سایر مسیرها در سایت های عمومی و اختصاصی شرکت های حمل و نقلی موجود است.

باقر جوان با بیان اینکه توصیه می شود مردم بلیت را به صورت رفت و برگشت خریداری کنند، ادامه داد: این مهم سبب می شود تا سفر زائران با برنامه و راحت تر باشد، همچنین در تامین ناوگان مورد نیاز و مشخص شدن زمان ورود زائران موثر بیفتد.

۹ هزار دستگاه اتوبوس برای پوشش سفرهای اربعین

وی خاطرنشان کرد: برای پوشش سفرهای جاده ای اربعین امسال ۱۴ هزار اتوبوس دارای کارت هوشمند نیاز داریم که اکنون هفت هزار دستگاه از آنان در چرخه حمل و نقل هستند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: برای هفت هزار دستگاه باقی مانده، سه هزار و ۵۰۰ دستگاه در اختیار دستگاه ها، نهادها، کارخانجات، پتروشیمی ها و ... است که پلاک عمومی دارند و در حال پیگیری حضور آنها در چرخه اربعین هستیم و انتظار می رود دستگاه ها در این زمینه همکاری شایسته ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر با پلاک های غیرعمومی در اختیار دستگاه هاست.

باقرجوان اظهار داشت: از مجموع ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس یاد شده، سه هزار دستگاه در چرخه حمل و نقل داخلی قرار خواهند گرفت و بقیه ۹ هزار دستگاه به خدمت زائران اربعین در خواهد آمد.

وی همچنین از اجازه به شرکت های حمل و نقل عراقی برای حضور ناوگان آنها در کشورمان به منظور جابه جایی زائران اربعین خبر داد که از تهران، مشهد، اصفهان و برخی دیگر از شهرهای بزرگ به مقصد کربلا و نجف زوار را جابه جا خواهند کرد.

گران فروشی ها اطلاع رسانی شود

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به احتمال گران فروشی از سوی سودجویان، تاکید کرد: مردم می توانند هرگونه تخلف در این زمینه را به همکاران ناظر این سازمان مستقر در پایانه های مسافربری اطلاع دهند یا به بخش پیشنهادات و شکایات وب سایت سازمان راهداری به آدرس ۱۴۱.ir، مراجعه کنند، یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس گرفته و یا با مرکز ارتباط پیامکی این سازمان به سرشماره ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود در سال جاری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.