◄ حمل دو میلیون تن کالا از اردبیل به نقاط مختلف کشور
در نیمه اول سالجاری دو میلیون تن کالا توسط 87 شرکت حملونقلی استان اردبیل به سایر استانهای کشور حمل شده است. علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این کالاها شامل گندم، سیمان، سیبزمینی و آبمعدنی است که توسط ۱۵۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه جابهجاشدهاند.
در نیمه اول سالجاری دو میلیون تن کالا توسط 87 شرکت حملونقلی استان اردبیل به سایر استانهای کشور حمل شده است. علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این کالاها شامل گندم، سیمان، سیبزمینی و آبمعدنی است که توسط ۱۵۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه جابهجاشدهاند.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان اردبیل، رحمتی تصریح کرد: روزانه نزدیک به هزار دستگاه بارگیری در سطح استان انجام میشود که از این میزان ۵۰۰ دستگاه مربوط به مرکز اردبیل و مابقی نیز از طریق شهرستانها انجام میگیرد.
رئیس کمیته حملونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل از بررسی مسائل، حل مشکلات و درخواستهای قانونی رانندگان در ارتباط با بیمه تکمیلی افزایش کرایه و همچنین استقرار نمایندگی اداره کل راهداری استان در شهرک حملونقل خبر داد و اظهار کرد: تاکنون نزدیک ۱۶ میلیارد تومان از مطالبات رانندگان پرداختشده است و دو شرکت باقیمانده نیز در کمیسیون ماده ۱۲ مکلف شدند بهصورت هفتگی یا ماهانه مطالبات رانندگان را پرداخت نمایند.
عضو شورای اداری استان اردبیل فعالیت ۱۱ هزار راننده با بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون در بخش حملونقل استان را یادآور شد و تصریح کرد: به تخلف ۸ شرکت حملونقل به خاطر عدم پرداخت کرایه و مطالبات رانندگان بهصورت قاطعانه و قانونی رسیدگی و شرکتهای حملونقل خلیجفارس و آبادان نیز به علت عدم پرداخت مطالبات رانندگان در کمیسیون یادشده جریمه و تعطیل شدند.
عضو شورای ترافیک استان با اشاره به برخی مشکلات رانندگان در رابطه با لوازمیدکی و کمبود لاستیک در استان گفت: تابه امروز توانستیم نیاز هزار و ۶۰۰ دستگاه وسیله باری و اتوبوس را با ارائه یک جفت لاستیک به هر وسیله نقلیه حل کنیم.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان گفت: در راستای درخواست رانندگان مبنی بر توزیع لوازمیدکی ۷ هزار نفر در استان ثبتنام انجامشده است که متأسفانه تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز این تعداد نیست اما برای حل مشکل این رانندگان درخواستها به سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور ارسالشده و در کارگروه مربوطه از طریق سازمان صنعت معدن و تجارت درحال پیگیری است.
متأسفانه تأخیر درروند واردات مواد اولیه شرکتهای تولید لاستیک باعث شده تولید داخل تایر بهشدت کاهش یابد و از طرفی مشکلات در سر راه واردات تایرهای خارجی هم باعث افزایش 4 برابری قیمت این کالای اساسی برای کامیونداران شده است.