بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ سازمان هواپیمایی ضامن حقوق مسافران

سازمان هواپیمایی کشوری ضامن تأمین حقوق مسافر هنگام بروز تأخیر در پروازهای شرکت‌های هواپیمایی است. رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بابیان این مطلب افزود: اطلاعات غلط درباره تأخیرها موجب برداشت‌های غلط درباره علت تأخیر و نوع عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در تأخیر می‌شود.

سازمان هواپیمایی ضامن حقوق مسافران
تین نیوز |

سازمان هواپیمایی کشوری ضامن تأمین حقوق مسافر هنگام بروز تأخیر در پروازهای شرکت‌های هواپیمایی است. رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بابیان این مطلب افزود: اطلاعات غلط درباره تأخیرها موجب برداشت‌های غلط درباره علت تأخیر و نوع عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در تأخیر می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، جعفرزاده با اشاره به برخی انتقادها درباره تأخیر پروازها در کشور گفت: نگاه‌های یک‌سویه به موضوع تأخیر کار اشتباهی است و این به آن علت است که نوع اطلاعات افراد از شرایط هواپیمایی و صرفه شرکت‌های هواپیمایی اشتباه است.

او در پاسخ به این سؤال که این شرکت‌های هواپیمایی برای گریز از پاسخگویی در زمان تأخیر، مسافران را به هواپیما منتقل کرده و از آن به‌عنوان سالن انتظار استفاده می‌کنند، گفت: آیا اصلاً  این اقدام به نفع این شرکت هست؟ شرکت هواپیمایی برای یک هواپیما چرخه پروازی تعریف کرده و باید پروازهای مختلفی را با آن هواپیما انجام دهد. اگر تأخیری صورت بگیرد به ضرر شرکت هواپیمایی تمام می‌شود.

او ادامه داد: کروی پروازی ساعت خاصی را برای انجام پرواز در اختیار دارند. اسلات‌های پروازی در فرودگاه‌های مبدأ و مقصد محدود هستند. ممکن است همان هواپیمایی که اکنون پرواز داخلی انجام می‌دهد، قرار باشد در پرواز بعدی به فرودگاه خارجی پرواز داشته باشد و در آن فرودگاه با محدودیت‌هایی روبرو باشد.

جعفرزاده با اشاره به ترجیح شرکت‌های هواپیمایی در به پرواز درآوردن هواپیماها گفت: هرچه هواپیمای شرکت هواپیمایی روی زمین باشد، آن شرکت ضرر می‌کند و هواپیمای شرکت‌ها باید درحال پرواز باشند. در رابطه با تأخیر، قضاوت‌ها درست نیست. تأخیر می‌تواند علت‌های بسیار زیادی داشته باشد. ممکن است وضعیت بد جوی، نقص فنی هواپیما، عوامل فرودگاهی، شرکت هندلینگ، تأخیر مسافر و ... باشد.

اولویت ایمنی است

مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی را اولویت اصلی این سازمان عنوان کرد و گفت: دغدغه یک شرکت هواپیمایی دغدغه بزرگی است و این منهای الزاماتی است که سازمان هواپیمایی کشوری برای آن ایرلاین وضع کرده است.

او ادامه داد: یکی از این الزامات، ایمنی است که باید در اولویت عملیات پروازی هر ایرلاین باشد. ایمنی اولویت و دغدغه اصلی سازمان هواپیمایی کشوری است، شرکت‌های هواپیمایی باید به این مسئله دقت کنند و این دقت را دارند.

جعفرزاده درعین‌حال شرکت‌های هواپیمایی را موظف به اجرای حقوق مسافر دانست و گفت: اما با همه این وجود، وقتی تأخیر صورت گرفت، طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، الزاماً باید براساس حقوق مسافر عمل شود.

او ادامه داد: در صورت بروز تأخیر، باید اطلاع‌رسانی دقیقی هم از طریق روابط‌عمومی و هم از طریق روسای ایستگاه‌های شرکت‌های هواپیمایی انجام شود. در سایر موارد نیز باید براساس بندهای مختلف این دستورالعمل عمل شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.