افزایش 10 درصدی مسافران مترو تهران/ افزایش نرخ بلیت نداریم
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران با اشاره به اینکه آمار مسافران نسبت به اوایل بهمن 10 درصد افزایش یافته است، گفت: جهت پیشگیری از انتقال کرونا در مترو، شهروندان سفرهایشان را مدیریت کنند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران با اشاره به اینکه آمار مسافران نسبت به اوایل بهمن 10 درصد افزایش یافته است، گفت: جهت پیشگیری از انتقال کرونا در مترو، شهروندان سفرهایشان را مدیریت کنند.
به گزارش تین نیوز، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران در گفتوگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره آمار مسافران متروی پایتخت اظهار داشت: طی روزهای اخیر نسبت به اوایل ماه پیش 10 درصد به آمار مسافران مترو افزوده شد و روزانه یک میلیون 100 هزار نفر از مترو استفاده میکنند.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح غربالگری کرونا در مترو یا دریافت کدملی جهت خرید کارت بلیت مترو در حال انجام است، گفت: اینکه تاکنون چند نفر مبتلا به کرونا از این طریق شناسایی شده اطلاعی ندارم و آمار را از ستاد مقابله با کرونای تهران پیگیر خواهم شد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران در ادامه با اشاره به اینکه علیرغم بحران اقتصادی و کاهش آمار مسافران، جابجایی شهروندان را در خطوط مختلف با تمام ظرفیت انجام دادهایم، گفت: برای اینکه هزینهها را جبران کنیم نیاز به کمک دولت از طریق اجرای مصوبات مربوطه هستیم.
نوبخت گفت: یک سال از شیوع کرونا میگذرد و طی این یک سال، مداوم ضدعفونی قطارهای مترو انجام گرفته و مشکلی در این راستا نداشتهایم.
وی با اشاره به اینکه فعلا افزایش نرخ بلیت مترو نداریم، گفت: شهروندان سفرهای خود را از طریق مترو مدیریت کنند، چرا که قادر نیستیم ظرفیت قطارهای مترو را افزایش دهیم و در صورت بیتوجهی شهروندان نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی، خطر ابتلا به کرونا وجود دارد، بنابراین جهت رعایت فاصله اجتماعی، مدیریت سفر توسط شهروندان حائز اهمیت است.