تیننیوز| مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، نماینده شهر ارومیه و بسیاری از مدیران دولتی کشوری و استانی از عملیات روسازی مکانیزه و سنتی راهآهن محور نقده به ارومیه که از سوی شرکت تراورس در دست انجام است بازدید کردند.
به گزارش تیننیوز، روز شنبه 19 فروردین ماه 96 خادمی، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، ذاکری، معاون شرکت ساخت و توسعه، احمدی، مدیرکل ساخت روسازی، کهوریان، معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی، بهادری، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، نصر، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، رحمانی، مدیرکل رئیس امور راه وترابری، مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون ایشان نیکو فرجام در مراسم آغاز عملیات روسازی مکانیزه و سنتی (در دو جبهه کاری) راهآهن محور نقده به ارومیه حضور داشتند.
لازم به ذکر است تاکنون 23 کیلومتر از زیرسازی و روسازی مسیر ریلی مهاباد به نقده انجام شده و ایستگاه نقده در حال حاضر از بیش از 90 درصد پیشرفت در زیرسازی، روسازی برخوردار است و پیشبینی میشود این پروژه تا دو هفته دیگر با حضور رئیسجمهور افتتاح شود. از مسیر ریلی 75 کیلومتری نقده به ارومیه، 25 کیلومتر آن آماده ریلگذاری بوده و مقدمات ریلگذاری آن از دو نقطه آغاز شده است.
در همین خصوص خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در راستای توسعه شبکه ریلی کشور منابع مالی ۵ محور از جمله ارومیه، رشت، کرمانشاه، همدان و اتصال جدید تبریز تأمین شده است گفت: هدف دولت افزایش حملونقل ریلی است و این ۵ مرکز تا پایان عمر دولت به اتمام خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه روزانه حداقل 1500 متر ریلگذاری در ایستگاه نقده انجام میشود افزود: تزریق مالی طبق برنامهریزیهای معین شده انجام گرفته و امیدواریم پیمانکاران طبق زمانبندی مشخص پروژه را به اتمام رسانده و مردم ارومیه از نعمت قطار بهرهمند شوند.
خادمی در خصوص هزینههای پروژه راهآهن مراغه ارومیه گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه هزینه شده که برای محور نقده ارومیه نیز 350 میلیارد توان بودجه تخصیص یافته است.
پاول به سختی کار می کرد و با پس انداز خود اولین اتومبیل خود را که یک فولکس واگن سوسکی (بیتل) بود خرید و بین سال های…