بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
نگاهی به مسیر ریلی قزوین- رشت به بهانه بازدید مدیرعامل تراورس

تراورس در دو سوی البرز

راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی مسیر ریلی‌ای است که از ایستگاه سیاه چشمه واقع در شمال غرب شهرستان قزوین و پیش از شهرستان تاکستان از خط آهن اصلی تهران-تبریز منشعب می‌شود و با گذر از محدوده کوهین-شیرین‌سو به سمت شهرستان‌های لوشان و منجیل ادامه یافته و سپس با گذر از رودبار، امامزاده هاشم و رشت به بندر انزلی ختم می‌شود. مرحله بعدی احداث این خط ریلی اتصال آن به شهرستان آستارا در ایران و سپس اتصال به جمهوری آذربایجان خواهد بود.

تراورس در دو سوی البرز

تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) از پروژه روسازی محور رشت – قزوین بازدید کرد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مصطفی معینی، مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) روز چهارشنبه هفته پیش از پروژه روسازی محور رشت-قزوین که از سوی شرکت تراورس در حال انجام است بازدید کرد و از نزدیک در خصوص پیشرفت این پروژه با کارکنان این شرکت به گفت‌وگو پرداخت.

 

راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی مسیر ریلی‌ای است که از ایستگاه سیاه چشمه واقع در شمال غرب شهرستان قزوین و پیش از شهرستان تاکستان از خط آهن اصلی تهران-تبریز منشعب می‌شود و با گذر از محدوده کوهین-شیرین‌سو به سمت شهرستان‌های لوشان و منجیل ادامه یافته و سپس با گذر از رودبار، امامزاده هاشم و رشت به بندر انزلی ختم می‌شود. مرحله بعدی احداث این خط ریلی اتصال آن به شهرستان آستارا در ایران و سپس اتصال به جمهوری آذربایجان خواهد بود.

 

این محور، ارتباط ترانزیتی کریدور شمال به جنوب که بخش وسیعی از کشورهای آسیایی و اروپایی را در بر خواهد گرفت تسهیل می‌کند و با ارائه حمل‌ونقل ترکیبی در این کریدور به کاهش هزینه‌ها و زمان مسیر بار به کشورهای مختلف در این مسیر امکان می‌دهد تا در تجارت بین آسیا و اروپا با امکانات حمل‌ونقل چندوجهی کالاهای خود را با سرعت حدود دو برابر در مقایسه با کانال سوئز با یکدیگر مبادله کنند.

 

همچنین کاهش مصرف سوخت در محور استان‌های تهران، قزوین و گیلان، ایجاد مسیر مستقیم بین اروپا، روسیه و قفقاز از طریق شبکه ریلی ایران، افزایش سطح ایمنی ترابری در محور تهران کیش از دیگر مزایای ساخت راه‌آهن قزوین به رشت است.

 

راه‌آهن قزوین –رشت در کریدور ترانزیتی شمال - جنوب قرار دارد که طول مسیر آن 205 کیلومتر در قالب 9 قطعه بوده و حدود 40 کیلومتر آن دو خطه و 165 کیلومتر آن یک‌خطه است. 48 دستگاه تونل با طول 21 کیلومتر که طولانی‌ترین آن 2 هزار و 218 متر و 74 دستگاه پل خاص با طول 11 هزار و 744 متر که طولانی‌ترین آن 2 هزار و 661 متر است، در دست ساخت بوده و برای این راه‌آهن 11 ایستگاه پیش‌بینی شده است.

 

حداکثر سرعت در پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی برای قطارهای باری 120 کیلومتر در ساعت و برای قطارهای مسافری 160 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی‌شده است. ظرفیت محور 3 میلیون و 810 هزار نفر مسافر تابستانی، 381 هزار مسافر محلی و 9 میلیون و 867 هزار تن بار با احتساب کالا و بار ترانزیت در نظر گرفته شده است.

 

احمدی، مدیرکل روسازی راه‌آهن شرکت ساخت دی‌ماه سال گذشته در خصوص این مسیر ریلی اظهار داشت: رساندن راه‌آهن به استان گیلان به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مطرح شده در عرصه ریلی کشور پیگیری شده و خوشبختانه گام‌های مثبتی در راستای آن برداشته شده است. بخش زیادی از زیرسازی پروژه قزوین – رشت به پایان رسیده است. در صورتی که منابع مالی لازم تأمین شود می‌توان انتظار داشت طبق برنامه‌ریزی این خط ریلی در سال آینده به بهره‌برداری لازم برسد.

 

راه‌آهن قزوین –رشت از نظر فنی یک شاهکار است و از پل‌های بسیار زیبا و مطلوب برخوردار است.

 

 

 

photo_2017-04-24_11-51-13
photo_2017-04-24_11-51-28
photo_2017-04-24_11-51-40
photo_2017-04-24_11-51-44
photo_2017-04-24_11-51-48
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.