تیننیوز| اعضای کمیسیون عمران مجلس، مدیرعامل متروی تهران، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و مدیرعامل تراورس در نشستی در خصوص میزان پیشرفت بهسازی خط 5 متروی تهران شرکت کردند.
تیننیوز| اعضای کمیسیون عمران مجلس، مدیرعامل متروی تهران، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و مدیرعامل تراورس در نشستی در خصوص میزان پیشرفت بهسازی خط 5 متروی تهران شرکت کردند.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ ساعت یک بامداد روز جمعه 25 فروردین، جلسه بررسی میزان پیشرفت بهسازی خط 5 متروی تهران - کرج و رفع تنگناهای پیش رو با حضور دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران، درویش، مدیرعامل محترم متروی تهران، احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و معینی، مدیرعامل تراورس در محل کارگاه مرکزی پروژه (ایستگاه اتمسفر) برگزار شد.
اعضای این نشست پس از بحث و تبادل نظر و اعلام رضایت از نحوه و سرعت اجرای پروژه و همچنین تجهیزات موجود، از نزدیک نحوه عملیات بهسازی را بازدید کردند.
خط 5 متروی تهران یکی از قدیمیترین پروژههای مترویی در ایران محسوب میشود. شرکت تراورس نیز به عنوان پیمانکار بسیاری از برنامههای ریلی در راهآهن و نیز مترو سالهاست در این بخش به فعالیت میپردازد.
لازم به ذکر است برای اولین بار در متروی کشور، 665 متر از خطوط اصلی خط 5 متروی تهران در یک روز و توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن (تراورس)، بهسازی شد.
البته این شرکت قبلاً در بهسازی خطوط راهآهن رکورد بیش از 1000 متر بهسازی در یک روز را در بهسازی خطوط راهآهن جنوب به ثبت رسانده که با توجه به شرایط خطوط مترو و تفاوتهای موجود ازنظر شبکه برق بالاسری و همچنین تجهیزات و کابلهای برق و سیگنالینگ کار شده در بستر خط و همچنین شرایط بسیار دشوار انجام چنین عملیاتی در داخل تونل و محیطهای سربسته با مشکلات شدید تنفسی، ثبت این متراژ و رکورد، ارزش و نمود بیشتری پیدا میکند.
بهسازی خط 5 متروی تهران، با توجه به گذشت 18 سال از زمان بهرهبرداری و حجم بالای تردد در آن، در دستور کار شرکت بهرهبرداری متروی تهران قرار گرفته و شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن، با توجه به سابقه درخشان خود در اجرای پروژههای ملی و کلان اینچنینی؛ بهعنوان پیمانکار، مجری اجرای پروژه مذکور است.
شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن (تراورس) در راستای اصل 44 قانون اساسی کشور در اردیبهشت ماه سال 1389 به بخش خصوصی واگذار شد. فلسفه وجودی این شرکت کمک به توسعه و نگهداری راهآهن کشور است و در همین راستا وظائف اصلی شرکت تولید تراورس برای خطوط راهآهن، روسازی، بازسازی خطوط ریلی و نیز نگهداری از خطوط و ابنیه فنی موجود در شبکه راهآهن سراسر کشور است البته این شرکت در زمینه توسعه و نگهداری از شبکه ریلی بسنده نکرده و بر اساس سیاستهای این شرکت فعالیتها را در زمینههای عمرانی، راهسازی و شوسه گسترش داده است.
پاول به سختی کار می کرد و با پس انداز خود اولین اتومبیل خود را که یک فولکس واگن سوسکی (بیتل) بود خرید و بین سال های…