بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ بازسازی خطوط تنگ هفت تا تنگ پنج در سه روز

بازسازی خطوط تنگ هفت تا تنگ پنج در سه روز
تین نیوز |

شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) خطوط راه آهن لرستان در فاصله بلاک تنگ هفت تا تنگ پنج را طی سه روز بازسازی کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز؛بازسازی خطوط راه آهن لرستان در فاصله بلاک تنگ فهت تا تنگ پنج دوم تا 4 اردیبهشت ماه طی سه روز و در زمان مسدودی روزانه 8 ساعت از سوی شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس)  مورد بازسازی قرار گرفت. راه‌آهن ناحیه زاگرس به دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد. شرکت تراورس به عنوان پیمانکار نگهداری و تعمیر خطوط ریلی این بخش در تازه‌ترین پروژه خود بازسازی 47 کیلومتر از راه‌آهن این منطقه را آغاز کرد.

 این عملیات با حمایت مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پشتیبانی اداره کل خط و سازه‌های فنی و ادارات کل راه‌آهن لرستان و زاگرس از سوی شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن آغاز شده که در آن عملیات بازسازی 47 کیلومتر از خطوط راه‌آهن زاگرس، حدفاصل بلاک‌های تنگ هفت - تنگ پنج، تنگ پنج - تله زنگ و تله زنگ - شهبازان انجام خواهد شد.

 این عملیات با توجه به شرایط جغرافیایی خاص منطقه، وجود پل‌های کوچک و بزرگ در طول مسیر و همچنین حدود 27 کیلومتر تونل کوچک و طویل با قوس‌های زیاد و پیوندی، از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. اداره کل راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی هجده‌گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل‌ونقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت‌تپه تا تنگ هفت به طول ۲۲۵ کیلومتر و با سه شرکت اقماری (قطارهای مسافری رجاء، خدمات خط و ابنیه فنی، شرکت خدمات مهندسی ساختمان و تأسیسات) و سایر شرکت‌های دیگر با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک نظارت کامل بر این شبکه را به عهده دارد.

 راه‌آهن ناحیه زاگرس به دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • saman پاسخ

    بدون ریختن پوش اول بالاست کوپلاژ را در مسیر قرار نمی دهند. این کار یعنی از بین بردن تراورس و خرابی زود هنگام خط و در نهایت هدر دادن سرمایه های کشور و شرکت