عملیات بهسازی خط 5 متروی تهران - کرج پنجشنبه، 23 دیماه با نصب سوزن ارتباطی ایستگاه اتمسفر رسماً آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ عملیات بهسازی خط 5 متروی تهران – کرج از ساعت 23:30 دیماه رسماً آغاز شد. خط 5 قدیمیترین خط مترو تهران است که اکنون بهسازی زیرساختها و تجهیزات آن آغاز شده است. قرار است با بهسازی این خط، تزریق واگنهای جدید و افزایش ظرفیت جابجایی، کمک شایان توجهی به کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران - کرج صورت بگیرد.
پیشتر، محمد احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در همین خصوص با تأکید بر اینکه برای اولین بار است که در ایران پروژه بهسازی برای یک خط قطار برقی صورت میگیرد اظهار داشت: هجده سال از بهرهبرداری از خط 5 مترو تهران میگذرد که طی این زمان باعث شد تا بهسازی کلی این خط مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این پروژه از چند منظر مورد اهمیت است تصریح کرد: تردد زیاد و طول خط 5 مترو بر اهمیت بهسازی آن میافزاید ضمن آنکه این خط از قدیمیترین خطوط بهرهبرداری شده مترو است و تأسیسات آن باید بر طبق استانداردهای جهانی هرچند سال یکبار مورد بازبینی و بهسازی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در ادامه به برخی از اقدامات در جهت بهسازی خط 5 مترو اشاره کرد و گفت: تعیین کارگاههای اجرای کار، نحوه انتقال ماشینآلات، تغییر احتمالی سرفاصله حرکت قطارها، رعایت نکات ایمنی، اطلاعرسانی، آمادگی بخشهای بحران در حین کار و کلیه جزییات فرعی کار بهدقت مورد بررسی قرارگرفته است و معاونت و مدیریتهای مرتبط با آنها در حال تدوین سرفصلهای موضوعات مربوط هستند.
احمدی بافنده همچنین با تأکید بر انجام هماهنگیهای لازم در خصوص تسریع فرایندهای حل مسائل موجود در انجام پروژه بهسازی خط 5 اظهار داشت: طبق قراردادی که با شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن (تراورس)، پیمانکار این پروژه به امضا رسیده است بناست تا بخشهایی از خط 5 که مشکلات کمتری نسبت به سایر بخشهای آن دارد بهعنوان پایلوت موردبررسی قرار گیرد تا هم از نحوه انجام کار و هم از فعالیت پیمانکار نتیجه مناسب حاصل شود و همچنین با مطالعات، مشکلات پروژه بررسی و نواقص احتمالی برطرف شود.
هشتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته که از روز ۲۵ آذرماه بدون مراسم افتتاحیه در شبستان اصلی مصلی تهران…
طالبان پس از استقرار رسمی در افغانستان از اولین کامیون ملی خود رونمایی کردند.
این پروژه به طرز وحشتناکی هزینه بر هست و هیچ عایدی برای تراوس نداره همه اینها در شرایطی هست که تراورس از لحاظ مالی در بحران شدید قرا گرفته{…}