◄ قدرت بیل مکانیکی آن قدر نیست که بتواند عامل اصلی سانحه شود
رئیس اسبق کمیسیون عالی سوانح و هیئت تدوین مقررات عمومی حرکت راه آهن گفت: قدرت بیل مکانیکی آن قدر نیست که بتواند عامل اصلی سانحه شود.
رئیس اسبق کمیسیون عالی سوانح و هیئت تدوین مقررات عمومی حرکت راه آهن گفت: قدرت بیل مکانیکی آن قدر نیست که بتواند عامل اصلی سانحه شود.
به گزارش تین نیوز، محمود حشمتی در تحلیل علت حادثه خروج قطار مسافری مشهد یزد از ریل با طرح دیدگاه خود، افزود: لکوموتیوران قطار مسافری با سرعت ۱۲۰ کیلومتری وارد خطی می شود که برای سرعت 15 کیلومتری مهیا شده بود.
وی عنوان کرد: در نتیجه این اتفاق، ناگهان وضعیت حرکت لکوموتیو به حالت گهواره ای در می آید و لکوموتیوران بیل مکانیکی را می بیند به وحشت می افتد و سریع ترمز می کند.
بیشتر بخوانید:
او ادامه داد: با این اقدام، در این خط ناپایدار، بوژی یک واگن از خط خارج می شود چون محل برای حرکت بوژی مساعد نبوده یعنی بالاست نداشته است.
وی عنوان کرد: بوژی در خط گیر می کند و سدی می شود در مقابل حرکت سایر بوژی ها، در نتیجه سالن ها به صورت زیگزاگی از خط پرت می شوند.
حشمتی تاکید کرد: قدرت بیل مکانیکی آن قدر نیست که بتواند عامل اصلی سانحه شود بلکه قدرت تخیل افراد بوده که این سناریوی تلویزیونی را ساخته اند.
وی با بیان این که اگر در محل بودم با واقعیت آن طور که بود مثل همیشه در دوران خودم بر خورد می کردم، تاکید کرد: در نظر داشته باشیم که بعضی داستان سرایی ها آبروی راه آهن را می برد.
ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه قطار مشهد – یزد در ۸۵ کیلومتری طبس-یزد در خراسان جنوبی از ریل خارج شد.
احتمالا قدرت تخیل آقای حشمتی هم کن نبوده که درحالیکه سمت و شخصیت حقوقی ندارند اعضای کمیسیون را متهم به خیالبافی می کنند و فرضیه خودشان را بعنوان سناریوی غالب به مخاطب قالب می کنند.