رفع عیب واگن های بدون ترمز در قم
مدیرکل راه آهن قم گفت: باتوجه به ایمنی پایین واگن های فاقد ترمز در قطارهای باری، رفع عیوب آنها در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل راه آهن قم گفت: باتوجه به ایمنی پایین واگن های فاقد ترمز در قطارهای باری، رفع عیوب آنها در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزرات راه و شهرسازی، غلامحسین دباغ مدیرکل راه آهن قم از صدور دستور رفع عیب واگن های بدون ترمز و شیر بسته توسط مدیرعامل و معاونت ناوگان راه آهن خبر داد و گفت: مقرر شد شروع این فرآیند اصلاحی مهم و حیاتی به صورت آزمایشی در ایستگاه گارمانوری قم انجام شود و سپس به دیگر مناطق راه آهن گسترش پیدا کند.
مدیرکل راه آهن قم عنوان کرد: راه آهن قم با توجه به نتایج مثبت ناشی از اجرای این طرح و مهیا کردن زیرساخت های نسبی مورد نیاز از تاریخ ششم آبان ماه سال جاری، شروع به اجرای این پروژه کرد و امروز به لطف خدا درصد بسیار بالایی از واگن ها، رفع عیب شده و به سایر مناطق راه آهن اعزام شده اند.
دباغ گفت: تعداد واگن های ورودی به ایستگاه گارمانوری از مبادی اصفهان، اراک و تهران بیش از ۸ هزار واگن بوده است.
مدیرکل راه آهن قم اظهار کرد: ۷۰ درصد از مجموع واگن های بدون ترمز در خطوط اصلی ایستگاه و بدون انفصال از قطار رفع عیب شده اند و ۳۰ درصد از این واگن ها به خط تعمیر واگذار شدند و اصلاحات و تعمیرات مورد نیاز ترمز بر روی آن ها انجام شده است.
دباغ در ادامه گفت: ۲۱۱ رام قطار با تعداد ۵ هزار و ۷۳۹ عدد واگن، با ترمز کامل و بدون واگن فاقد ترمز، از ایستگاه گارمانوری، به سایر مناطق راه آهن، اعزام شدند.
دباغ در رابطه با قطعات مصرفی در اجرای این پروژه گفت: مصرف انواع کفش ترمز با افزایش ۶۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از اجرای این پروژه از ۱۲۱۹ قالب کفش ترمز به ۷۳۳۳ قالب کفش ترمز رسیده است.
به گزارش شرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن قم ادامه داد: پیشنهاداتی نیز به جهت تسری این موضوع به سایر ایستگاه ها مطرح شده است تا از ظرفیت های تعمیراتی سایر مالکین واگن ها نیز استفاده شود.
دباغ در پایان از آمادگی منطقه قم برای اجرای این قبیل پروژه ها در راستای ارتقای راه آهن در بحث ایمنی گفت و مطرح کرد: آغاز اجرای این پروژه، قدم موثری در راستای ایمن کردن واگن های قطار بوده که موجب جلب رضایت صاحبان بار نیز شده است.