بازدید سایت : ۶۶۹۱۲

اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی کشورهای آسیای میانه و اروپا

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: ساخت راه آهن زاهدان چابهار از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و پایان سال ۱۴۰۴خط ریلی زاهدان چابهار زیربار واگن ها می رود.

اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی کشورهای آسیای میانه و اروپا
تین نیوز |

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: ساخت راه آهن زاهدان چابهار از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و پایان سال ۱۴۰۴خط ریلی زاهدان چابهار زیربار واگن ها می رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بهادری افزود: در زمان ساخت، مسیر۶۳۴ کیلومتری  زاهدان چابهار به هشت قطعه تقسیم بندی شد که قطعات ۷و ۸ آن از زاهدان به خاش درسال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید.

وی افزود: با راه اندازی مسیر برای زاهدان چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران از طریق شبکه ریلی با اتصال به شبکه ریلی به کشورهای آسیای میانه دریای خزر و اروپا متصل خواهد شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور اضافه کرد: این شبکه ریلی بخشی از کریدور شمال جنوب خواهد بود و در جابجایی کالاهای ترانزیتی نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.

وی همچنین بیان کرد: چین و هندوستان که بیشترین کالاهای صادراتی و وارداتی را اکنون از بندرعباس جابجا می کنند می توانند این جابجایی و صادرات و واردات را از بندر اقیانوسی چابهار انجام دهند.

بهادری تصریح کرد: با بهره برداری از مسیر ریلی زاهدان چابهار سالانه بیش از دو میلیون مسافر از طریق ریل راه آهن جابجا خواهند شد که این جابجایی نقش مهمی در پیشگیری از حوادث جاده ای استان را باخود به همراه خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.