بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

کرونا چه بر سر آزادراه تهران-شمال آورد؟

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: تعطیلات عید و شیوع ویروس کرونا باعث شد که پروژه‌های عمرانی راهسازی به ویژه آزادراه تهران – شمال و کنارگذر جنوبی تهران با تعطیلی و وقفه کوتاه‌مدت مواجه شوند، اما از نیمه فروردین‌ماه مجددا این پروژه‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار کردند.

کرونا چه بر سر آزادراه تهران-شمال آورد؟
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: تعطیلات عید و شیوع ویروس کرونا باعث شد که پروژه‌های عمرانی راهسازی به ویژه آزادراه تهران – شمال و کنارگذر جنوبی تهران با تعطیلی و وقفه کوتاه‌مدت مواجه شوند، اما از نیمه فروردین‌ماه مجددا این پروژه‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی و راهسازی در دو ماه گذشته تحت تاثیر شیوع کرونا و تعطیلی ایام نوروز گفت: همواره در ایام نوروز بیش از ۱۵ روز پروژه‌های راهسازی تعطیل می‌شدند چرا که ترافیک نوروز اجازه فعالیت این کارگاه‌ها را نمی‌داد بنابراین در همین امسال نیز این اتفاق برای کارگاه‌های راهسازی طبیعی بود و آنهایی که اولویت‌دار بودند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را از نیمه فروردین‌ماه آغاز کردند.

وی ادامه داد: پروژه‌های بین‌المللی راهسازی ما مانند راه‌آهن افغانستان از نیمه فروردین‌ماه آغاز به کار کرده است و مشکلی در آن زمینه هم نداریم اما مسلما شرکت‌ها و کارگاه‌های راهسازی برای خواب سرمایه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله اسکان کارگران غیربومی خود به صورت جداگانه هزینه‌های بالایی را متحمل می‌شوند که البته در این راستا از جامعه مهندسین و پیمانکاران خواسته‌ایم که اگر مواردی هست به ما بگویند تا در این زمینه چاره‌اندیشی کنیم.

کارگر راهسازی اخراج نشده است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: همانطور که مردم در ایام شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شدند کارگاه‌های راهسازی نیز مشکل دارند اما براساس گزارش‌های رسیده هیچ کارگاه راهسازی و عمرانی به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل نشده که در پی آن کارگری بیکار شود.

خادمی همچنین درباره آخرین وضعیت ساخت آزادراه تهران – شمال و کنار گذر جنوبی تهران اظهار کرد: با توجه به این‌که کارگران غیربومی بسیاری در کارگاه‌شان فعالیت می‌کردند که پیش از این در یک مکان اسکان داده می‌شدند مجبور بودند برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و قطع زنجیره ویروس کرونا آنها را به صورت جداگانه در خوابگاه‌های استاندارد اسکان دهند و به همین دلیل عملیات‌شان با وقفه در ایام شیوع ویروس کرونا مواجه شده بود، اما از ۱۵ فروردین‌ماه با رعایت این مسائل کارگاه‌های عمرانی این دو آزادراه فعال شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: گرچه سختی‌هایی برای کارگاه‌های عمرانی به ویژه برای پروژه‌های بزرگی مانند قطعه دوم آزادراه تهران – شمال و کنارگذر جنوبی تهران در ایام شیوع ویروس کرونا وجود داشته و دارد اما همه آنها در حال حاضر فعال هستند و پروژه‌هایی با اولویت‌های پایین‌تر به تدریج فعال می‌شوند همچنین خسارت‌های وارد شده به کارگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی بابت خواب سرمایه و تاخیر در پیشرفت فیزیکی در حال محاسبه است و به زودی آن را برای اندیشیدن تدابیر و در نظر گرفتن حمایت‌ها از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا تعیین و ابلاغ می‌کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.