فقط 14 سال طلایی فرصت داریم تا حق ایران را بگیریم!
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به همجواری ایران با کشورهای متعدد گفت: بر اساس مطالعات ایکائو، آیاتا و ای.سی.آی، تمامی کشورها تا سال 2030 برای تصاحب سهمشان از ترافیک هوایی زمان دارند و لذا ما فقط 14 سال طلایی فرصت داریم که سهم خودمان را از پروازهای بینالمللی و عبوری بگیریم.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به همجواری ایران با کشورهای متعدد گفت: بر اساس مطالعات ایکائو، آیاتا و ای.سی.آی، تمامی کشورها تا سال 2030 برای تصاحب سهمشان از ترافیک هوایی زمان دارند و لذا ما فقط 14 سال طلایی فرصت داریم که سهم خودمان را از پروازهای بینالمللی و عبوری بگیریم.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ رحمتاله مهآبادی در جریان بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: مشخصات و ماموریتهای این شرکت باعث شده است کار در این مجموعه بسیار دشوار، حساس و در بعضی مواقع، همراه با چالشهایی باشد.
وی با بیان این که این شرکت در تمامی روزهای هفته و سال فعال است و هرگز تعطیل نمیشود، افزود: ایران با یازده کشور همجوار است که با توجه به اتفاقات اخیر و مسائل مربوط به کشور قطر، این تعداد به 12 کشور میرسد. اکنون آسمان ایران شاهراه ارتباطی سه منطقه خاورمیانه، اروپا و آسیا-پاسیفیک است و بر اساس مطالعات ایکائو، آیاتا و ای.سی.آی، تمامی کشورها تا سال 2030 برای تصاحب سهمشان از ترافیک هوایی زمان دارند و لذا ما فقط 14 سال طلایی فرصت داریم که سهم خودمان را از پروازهای بین المللی و عبوری بگیریم.
مهآبادی با بیان این که تا پیش از این، شبکه راههای هوایی کشور مملو از شکستها و پیچش ها بود، اظهار داشت: ما در پروژه ایرانشهر، بدون وارد کردن هیچ هزینهای و تنها با آزادسازی پرواز در ارتفاع 27 هزار پا، توانستیم شبکه جدیدی را برای راههای هوایی کشور ایجاد کنیم. در واقع، ما توانستیم چهارراه هوایی را بر اساس RNAV1 ایجاد کنیم، به نحوی که اکنون کارشناسان اعتقاد دارند این چهارراه، یکی از مهمترین راههای بینالمللی در کل جهان است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تمامی این اقدامات را مصداق عینی تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد که بدون صرف یک ریال هزینه صورت گرفت.
مهآبادی خطاب به رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: موضوع مهمی که اکنون با آن مواجهایم، تبدیل شدن فرودگاهها به گلوگاه توسعه است و ما انتظار داریم کمیسیون عمران مجلس، ما را در راه جلوگیری از وقوع چنین مشکلی یاری کند.
گفتنی است اعضای کمیسیون عمران مجلس هماکنون سرگرم بازدید از یکی از واحدهای مهندسی و پشتیبانی فنی سامانه های ناوبری هوایی و فرودگاهی و همچنین طرح های جدید فرودگاه مهرآباد هستند . آنها سپس از هسته مرکزی کنترل و سامانه های ناوبری هوایی مرکز کنترل فضای کشور بازدید میکنند.