بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

سال ۹۳، سال طلایی اجرای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است

سال ۹۳، سال طلایی اجرای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است
|

قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در حاشیه جلسه شورای مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک در خصوص در نظر گرفتن تدابیری برای برخورد با متخلفان دارنده سرعت غیر مجاز گفت : با توجه به اینکه بسیاری از تصادفات به دلیل عدم رعایت سرعت مجاز صورت می گیرد ، طی چند سال اخیر معاونت حمل و نقل با در نظر گرفتن تدابیری همچون به کارگیری سیستم های هوشمند برای کنترل سرعت  در سطح خیابان ها و بزرگراه های تهران  توانسته است آمار ثبت تخلفات را در این زمینه تا حد بسیار چشم گیری کاهش دهد .
 
مهندس حجت الله بهروزگفت : معاونت حمل و نقل طی چند سال اخیر سعی داشته با تدابیر غیر تنبیهی شهروندان را ملزم به رعایت قوانین در زمینه سرعت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز کند.
 
وی در ادامه افزود : به دلیل اجرای این تدابیر شاهد این امر بوده ایم که در مسیرهایی که دوربین های ثبت تخلف نصب شده است ، آمار تخلف به شکل شگفت انگیزی رو به کاهش گذاشته است . به عنوان نمونه در بزرگراه نیایش تا پیش از نصب دوربین تا 9 هزار تخلف ثبت می شد که با نصب دوربین های کنترل و ثبت تخلف ، این میزان به زیر رقم هزار رسید .
 
قائم مقام معاونت حمل و نقل گفت: در حال حاضر در سطح خیابان ها و بزرگراه های تهران این دوربین ها فعال اند و در کل تا 3 هزار تخلف را در سطح تهران گزارش می دهند. 
 
وی در ادامه افزود : نقش استقرار سیستم های هوشمند در شکل گیری یک نظارت مستمر بر رفتارهای ترافیکی و مدیریت شهری در شهر تهران بسیار موثر بوده و این اقدامات در دو جنبه توانسته خود را نشان دهد ؛ یکی افزایش سطح ایمنی شهروندان و دیگری به کارگیری تجهیزات برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های شهری و بهبود در وضعیت مدیریت شهری .
 
بهروز در پاسخ به این پرسش که روند اجرای برنامه های مربوط به نوسازی در معاونت حمل و نقل چگونه است گفت: با توجه به دلسوزی های مسئولان باید بگویم که بسیار خوب است و شهردار تهران جناب دکتر قالیباف توجه ویژه ای را به بحث نوسازی در برنامه 5 ساله دوم شهرداری اختصاص داده است.
 
وی در ادامه افزود : در مجموع با توجه به هماهنگی هایی که با شورا در زمینه  روند اجرایی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی داشته ایم ، سال 93 جزء سال های طلایی ماست . چه در بحث اعتباراتی که تخصیص یافته و چه در زمینه روند اجرایی با توجه به اولویت ها ، که مترو در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است .
 
مهندس بهروز در خصوص توسعه ریلی در تهران  بیان داشت: اولویت نخست در بحث توسعه ناوگان حمل ونقل به توسعه ریلی اختصاص یافته است  و دیدیم که در سال 93 تخصیص اعتبارات و تامین نقدینگی برای توسعه مترو بهتر از پیش بوده است. ضمن اینکه باید درنظر داشته باشیم  که نگهداری  و بهره برداری از همین سیستم سالانه بخش زیادی از نقدینگی  شهر تهران را می بلعد.
 
وی در خاتمه بیان داشت : در زمینه توسعه در خطوط جدید نیز وضع بر همین منوال است  و هزینه های مترو در مقایسه با سایر بخش های حمل و نقل عمومی بالاتر است . امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم توسط دولت به شهرداری ها این مشکلات بر طرف شود .
 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.