بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت هوشمندسازی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: هوشمند سازی ابزارها و استفاده هرچه بیشتر از ابزارهای الکترونیک در ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت در سال جاری با جدیت دنبال می شود.

ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت هوشمندسازی می شود
تین نیوز
 معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: هوشمند سازی ابزارها و استفاده هرچه بیشتر از ابزارهای الکترونیک در ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت در سال جاری با جدیت دنبال می شود.
 

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مازیار حسینی در شورای مدیران سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال های اخیر هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی روند خوبی داشته اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا در هر دستگاه اتوبوس سه دوربین به منظور رصد عملکرد راننده اتوبوس از یک سو و از سوی دیگر کنترل کمیت و کیفیت جابه جایی مسافران نصب شود.

 

وی با اشاره به توجه ویژه شهرداری تهران به استفاده معلولان و نابینایان از حمل و نقل عمومی یادآور شد: از سال گذشته برنامه ریزی در جهت استفاده از سیستم اعلام گویا در ایستگاه های اتوبوس انجام شده است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: سیستم گویای اعلام باعث می شود تا شهروندان نابینا به راحتی بتوانند از زمان رسیدن اتوبوس به داخل ایستگاه و همچنین نام ایستگاهی که در آن حضور دارند؛ با خبر شوند.

 

چراغ های راهنمایی گویا می شوند

وی در ادامه با بیان اینکه ترافیک شهر تهران تنها با استفاده از ابزارهای هوشمند روان خواهد شد گفت: استفاده از سیستم گویای اعلام وضعیت چراغ راهنمایی در چند تقاطع اصلی شهر به صورت پایلوت و سپس در تمامی معابر و تقاطع های تهران از دیگر اقدامات حوزه هوشمند سازی است.

 

معاون شهردار تهران اضافه کرد: این سیستم به جز حفظ ایمنی عابران پیاده در هنگام عبور از تقاطع ها، به شهروندان نابینا نیز این امکان را می دهد تا با امنیت خاطر بیشتری از خیابان عبور کنند.

 

استفاده از سنسورهای هوشمند در مترو

وی همچنین با تاکید بر اینکه ضریب هوشمندسازی مترو تهران افزایش خواهد یافت افزود: با توجه به اهمیت اطلاعات و آمار جابه جایی مسافران در ...

 

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.