بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ نحوه تعیین نرخ کرایه تاکسی در سال 98

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درخصوص آخرین وضعیت تدوین نرخ کرایه‌های تاکسی در سال ۹۸ گفت: این لایحه در سازمان تاکسیرانی آماده‌شده است اما برای ارائه به شورا باید یک سیر داخلی در مجموعه شهرداری را طی کند. درحال‌حاضر لایحه پیشنهادی از سمت تاکسیرانی به معاونت حمل‌ونقل ترافیک ارائه‌شده است.

نحوه تعیین نرخ کرایه تاکسی در سال 98
تین نیوز |

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درخصوص آخرین وضعیت تدوین نرخ کرایه‌های تاکسی در سال ۹۸ گفت: این لایحه در سازمان تاکسیرانی آماده‌شده است اما برای ارائه به شورا باید یک سیر داخلی در مجموعه شهرداری را طی کند. درحال‌حاضر لایحه پیشنهادی از سمت تاکسیرانی به معاونت حمل‌ونقل ترافیک ارائه‌شده است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، قنادان ادامه داد: به‌دلیل این‌که سال گذشته تصویب لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی با تأخیر همراه شد امسال تلاش کردیم زودتر لایحه را آماده کنیم تا پیش از سال نرخ کرایه‌های تاکسی تعیین تکلیف شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مواردی که سال گذشته از لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی حذف شد مانند تغییر نرخ کرایه‌ها در روزهای برفی و بارانی و پیک ترافیک است، گفت: سال گذشته فرمانداری با بخش‌هایی از لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی موافقت کرد؛ اما به‌دلیل آنکه بیش از این زمان را از دست ندهیم اصراری به اجرای این بخش‌ها نکردیم اما امسال با سازوکاری جدیدتر و کامل‌تر به این بخش‌ها در لایحه اشاره‌شده و از آن دفاع خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بابیان اینکه پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها توسعه پیداکرده گفت: یکی از پیشنهادهای ما در لایحه ایجاد یک ساختار مرکزی برای نرخ‌گذاری است و امیدواریم اجرای آن به‌صورت پایلوت موفقیت‌آمیز باشد و آن را در سال‌های آینده توسعه بدهیم.

قنادان با تأکید براینکه تلاش می‌کنیم نرخ‌های تاکسی عادلانه تعیین شود، گفت: این عدالت از نگاه تاکسیران نزدیک شدن قیمت‌ها به قیمت تمام‌شده است همچنین تلاش می‌کنیم با ارائه بسته‌های حمایتی قیمت تمام‌شده سفر را کاهش دهیم تا افزایش قیمت برای مسافر نیز عادلانه باشد.

او در پاسخ به این پرسش که میانگین افزایش نرخ کرایه‌ها در سال ۹۸ چه میزان است، گفت: یکی از چالش‌های ما در سال گذشته فاصله زمانی تصویب نرخ کرایه‌ها و اجرای آن در سال جدید بود که باعث شد نرخ تورم که در قیمت تمام‌شده کرایه تأثیرگذار است به‌درستی برای رانندگان محاسبه نشود. درحال‌حاضر نرخ لوازم‌یدکی و هزینه‌های متفاوت تاکسیران‌ها بسیار متغیر است، بنابراین پیشنهاد ما نرخ رسمی تورم در زمان اجرای مصوبه به‌عنوان نرخ پایه است که تاکنون نرخ رسمی تورم اعلام‌نشده است.

قنادان در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص عدم رضایت برخی تاکسیران‌ها از بسته‌های حمایتی ارائه‌شده مانند لاستیک گفت: در جامعه هدف ۸۰ تا ۹۰ هزارنفری طبیعی است همه افراد راضی نباشند؛ اما قیمت عرضه‌شده لاستیک نرخ مصوب دولتی است و دقیقاً قیمتی است که کارخانه‌ها اعلام کرده‌اند. ما تلاش کرده‌ایم در این مدت واسطه‌ها را در اقلام مصرفی و خدماتی تاکسیرانی حذف و تاکسیران‌ها به‌طور مستقیم از کارخانه‌ها اقلام مصرفی خود را دریافت کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.