حناچی: هیچکدام از برجهای منطقه 22 طبق برنامه نبود
شهردار تهران با بیان اینکه آمارها نشان میدهد استقبال از دوچرخه رو به افزایش است، گفت: سهم دوچرخهسواری در تهران هنوز کمتر از یک درصد است.
شهردار تهران با بیان اینکه آمارها نشان میدهد استقبال از دوچرخه رو به افزایش است، گفت: سهم دوچرخهسواری در تهران هنوز کمتر از یک درصد است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، پیروز حناچی که صبح امروز به سیاق تمام سهشنبههای دیگر از میدان توحید تا محل کارش در خیابان بهشت را با دوچرخه طی کرد، با حضور در پارک شهر در جمع خبرنگاران گفت: آمارها نشان میدهد دوچرخهسواری و تقاضا برای آن در تهران رو به افزایش است، اما هنوز نمیتوانیم به طور قطع بگوییم که این افزایش چه میزان بوده است.
وی با اشاره به اینکه سهم دوچرخهسواری در تهران هنوز کمتر از یک درصد است، گفت: با این وجود باید بدانیم که اضافه شدن هر دوچرخهسوار به شهر به معنای کم شدن یک خودروی شخصی از چرخه آلودگی پایتخت است.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تفصیلی منطقه ٢٢ پرداخت و عنوان کرد: رویکرد شورایشهر و شهرداری تهران نه تنها درباره منطقه ٢٢ که درباره تمام شهر، اجتناب از شهرفروشی است. البته دوری از شهرفروشی کار سختی است چرا که باید در ازای آن، منابع جایگزین پایدار برای شهر داشته باشیم. یکی از موفقیتهای این دوره مدیریت شهری این است که سرانجام توانست نظمی به این منطقه بدهد.
وی افزود: هیچکدام از بلندمرتبهسازیهای اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس طبق برنامه نبود و البته حرکت بدون برنامه برای حل این مسأله نیز مشکل ایجاد میکند. اصلیترین خصیصه این طرح که در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده است، انطباق رشد حملونقل عمومی با توسعه شهرسازی است. این انطباق در پایتخت یکی از ضرورتهای اصلی بهشمار میرود.
پیروز حناچی شهردار تهران گفت: تلاش شده است تا کمبودهای خدمات عمومی نیز در این طرح مد نظر قرار گیرد.
الودگي هوا -شيب زمين-رانندگي غير ايمن -دليل براي استفاده دوچرخه برقي و اتوبوس برقي و تراموا ميباشد.