◄ بسترسازی برای افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در خط 4
علی امام با بیان این که در مجموع مبلغی بالغ بر 450 میلیارد تومان هزینه افزایش دسترسی ها و جذب مسافر در خط ۴ است، خاطرنشان کرد: در صورت بسترسازی برای کاهش سرفاصله حرکتی در این خط از 4 به 2 و نیم دقیقه شامل افزایش تعداد ناوگان و راهاندازی کامل پایانهها می توانیم روزانه یک میلیون مسافر را از طریق این خط جابجا کنیم.
علی امام با بیان این که در مجموع مبلغی بالغ بر 450 میلیارد تومان هزینه افزایش دسترسی ها و جذب مسافر در خط ۴ است، خاطرنشان کرد: در صورت بسترسازی برای کاهش سرفاصله حرکتی در این خط از 4 به 2 و نیم دقیقه شامل افزایش تعداد ناوگان و راهاندازی کامل پایانهها می توانیم روزانه یک میلیون مسافر را از طریق این خط جابجا کنیم.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت با اشاره به برنامه شرکت مترو برای افزایش تعداد مسافر در خط 4 متروی تهران عنوان کرد: خط ۴ دارای یک بدنه اصلی است که از ایستگاه شهید کلاهدوز در انتهای خیابان پیروزی و شرق تهران تا ایستگاه ارم سبز و در تقاطع با خط 5 ادامه دارد.
او افزود: این بدنه با طول حدود ۱۹ کیلومتر و ۱۱ سال خدمات رسانی به مردم تهران، ظرفیت بیشتری نسبت به شرایط فعلی در خصوص جابجایی و جذب مسافر دارد.
امام با اشاره به اینکه خط ۴ مسیر ارتباطی شرق به غرب متروی پایتخت است، عنوان کرد: این خط در حال حاضر با تمامی خطوط مترو تقاطع دارد اما ظرفیت این خط با وضعیت موجود اکنون روزانه حدود ۴۵۰ هزار نفر مسافر است. در صورت بسترسازی برای کاهش سرفاصله حرکتی در این خط از 4 به 2 و نیم دقیقه و نیز افزایش تعداد ناوگان می توانیم روزانه یک میلیون مسافر را از طریق این خط جابجا کنیم.
امام در ادامه با اشاره به این که در صورت افزایش دسترسی و ساخت ورودی دوم برای برخی از ایستگاه ها امکان افزایش جابجایی مسافر توسط این خط فراهم می شود، اظهار کرد: به طور مثال ایستگاه بیمه پیش از افتتاح ورودی دوم روزانه ۷ هزار نفر مسافر داشت که با راهاندازی ورودی دوم برای این ایستگاه در آن سوی اتوبان، ظرفیت جابجایی این ایستگاه به ۱۷ هزار نفر افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت مترو با بیان این که در مجموع مبلغی بالغ بر 450 میلیارد تومان هزینه افزایش دسترسی ها و جذب مسافر در خط ۴ است ، عنوان کرد: بر این اساس در حال حاضر یک پیمانکار برای تکمیل امور باقیمانده در خط ۴ متروی تهران انتخاب شده و اولویت ما در این خط ایستگاه شادمان است. در این ایستگاه مقرر است برای جابجایی راحتتر مسافران از خط ۲ به ۴ و بالعکس تدابیری اندیشیده شود.