جذابیتهای گذر از اتوبان همت
گذر از اتوبان همت علاوه بر جذابیت های طبیعی و مصنوعی که داره یک چیز هست که شاید توجه کسی را تا حالا به خودش جلب نکرده؟
گذر از اتوبان همت علاوه بر جذابیت های طبیعی و مصنوعی که داره یک چیز هست که شاید توجه کسی را تا حالا به خودش جلب نکرده؟
اون هم اینه که در جاهایی که اتوبان پهن تر میشه و توقفگاه ها ساخته شدن، همزمان پلیس راهنمایی و رانندگی و امداد خودرو کنار هم ایستادن و در پی شکار سوژه و به عبارتی خدمت رسانی هستن.
خوب حتما می پرسید که این کجاش جالبه؟
اجازه بدین جالبی این قصه رو اینجوری آغاز کنم:
پلیس از چی خوشحال میشه؟ به عبارتی چه اتفاقی رخ بده بهش میگن آفرین، کارت درست بوده؟ دقیقا درست حدس زدید...
- هر چه میزان تصادفات و تخلفات کمتر باشه
حالا امداد خودرو از چی خوشحال میشه؟ به عبارتی شب که رفت خونه خانوم بچه ها بهش افتخار میکنن؟ افرین درسته.
- هر چه که تعداد خودروهای تصادفی بیشتری رو امداد کرده باشه.
خوب خسته نباشی. این کجاش جالبه.
تا اینجا که هیچ چی فقط متوجه شدیم که 2 قشری که با هم تعارض منافع دارن با هم کار می کنن و افرین و درووود.
حالا بیایم این حالت رو بررسی کنیم:
اینکه پلیس ها با امداد خودرویی ها رفاقتشون زیاد بشه و اونقدر رفاقت کنن که راه و چاه امداد خودرویی را یادبگیرن و خودشون چند تا ماشین امدادی (از این نیسان هرکولا) بخرن و بیان توی اتوبان ها برای کمک به حل معضلات و گرفتاری های ماشین های تصادفی.
خوبه یا بد؟ هنوز معلوم نیست، بیایم بررسی کنیم:
وظیفه پلیس طراحی تمهیداتی برای کاهش سوانح و آرامش هستش و وظیفه امداد خودرو امداد به خودروهای سانحه دیده و آرامش رو اصلا دوست نداره.
حالا پلیسی که خودش امداد خودرویی داره؟؟!!!
اوه خیلی سخت شد.
بذارین محتمل ترین اتفاقات رو بررسی کنیم.
- یواش یواش اتوبان همت زیر سرعت 120 بری جریمه میشی و حساسیت دوربین ها به حداکثر سرعت جاشو به حساسیت با حداقل سرعت میده.
- راننده هایی که لایی می کشن هر هفته قرعه کشی میشه و بهشون جایزه می دن.
- ما به ازای هر 10 تصادف بالای 4 میلیون خسارت یک حمل رایگان تعلق می گیره.
- پلیس ها آنچنان مشتاق به خدمت میشن که شیفت بی معنا میشه و 24 ساعته حاضر به کار هستن.
- بعد از 30 سال آنچنان اشتیاق به خدمت می ره بالا که برای امر خدمتگزاری حاضر نیستن بازنشسته بشن.
- چون جاده و خیابون دست خودشونه و زورشون زیاده یواش یواش بقیه امداد خودرو ها یا باید بیان برا اینا کار کنن یا ماشیناشون رو میخرن یا غیر از این باشه اجازه نمی دن تکون بخورن.
- برای اینکه کسی متوجه نشه و سر و صداها هم بخوابه یه سامانه جدیدی راه می ندازن به اسم «امداد سه چرخه» که فقط می تونه به سه چرخه های بچه های زیر 4 سال کمک رسانی کنه و مدیرعامل امداد سه چرخه رو به عنوان کارآفرین برتر بارها مورد تشویق قرار می دن با چرخش مالی 700 هزارتومن در سال و زیان انباشه فراووووووون.
- بعد از یه مدت مافیای امداد خودروی و سلطان امداد خودرو ظهور می کنه و رسانه ها یه مدت مشغول میشن.
-و کلی چیزای دیگه.........
نمی دونم چرا هر جا امداد خودرو و راهنمایی رانندگی رو کنار هم می بینم یاد مدیران دولتی میفتم که خودشون یا دوستانشون شرکت های خصوصی موفق دارن.