بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

قیمت های میلیونی برای انتقال مسافران از فرودگاه امام به مناطق مختلف شهر تهران/ خواب خرگوشی مسئولان در جزیره سرگردانی!

اجازه تردد تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی(ره) در کنار خدمات رسانی نامناسب به مسافران ورودی از پروازهای خارجی به داخل در شرایطی داده نمی شود که علاوه بر کرایه های میلیونی که برخی تاکسی های فرودگاه برای انتقال مسافران به مناطق مختلف تهران طلب می کنند، جمله «فعلا تاکسی نداریم» هم، سیگنال های نامساعدی بر اعصاب مسافران از راه رسیده صادر می کند.

قیمت های میلیونی برای انتقال مسافران از فرودگاه امام به مناطق مختلف شهر تهران/ خواب خرگوشی مسئولان در جزیره سرگردانی!
تین نیوز |

اجازه تردد تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام خمینی(ره) در کنار خدمات رسانی نامناسب به مسافران ورودی از پروازهای خارجی به داخل در شرایطی داده نمی شود که علاوه بر کرایه های میلیونی که برخی تاکسی های فرودگاه برای انتقال مسافران به مناطق مختلف تهران طلب می کنند، جمله «فعلا تاکسی نداریم» هم، سیگنال های نامساعدی بر اعصاب مسافران از راه رسیده صادر می کند.

 

​به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، درباره وضعیت نابسامان فرودگاه امام خمینی چه از نظر نبود امکانات و یا طراحی اصولی در سالهای گذشته بارها نوشته شده و مردم هم در هر بار مراجعه برای انجام سفر دچار عصبانیت شده اند؛ به نحوی که حتی وزیر فقید سابق راه و شهرسازی اذعان کرد که از شرایط این فرودگاه دچار خجالت است. رستم قاسمی در آن زمان گفته بود: «این فرودگاه ها در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست و در کنار مهمانان خارجی در حین عبور از تونل فرودگاه امام واقعا خجالت می کشم.»

اما حالا کار به جایی رسیده که در سایه بی توجهی مطلق وزارت راه و شهرسازی و مدیریت معیوب فرودگاه امام خمینی(ره)، گذشته از نداشتن استانداردهای روز دنیا مسافران حتی برای جابجایی هم باید ساعت ها منتظر تاکسی در سرما بایستند و دست آخر اگر خوش شانی باشند با کرایه نجومی و نامتعارف به مقصد بروند. بر همین اساس است که می توان به صراحت گفت که حتی دیگر نیازهای ابتدایی هر مسافری در این مجموعه پاسخ داده نمی شود.

بنا بر گزارش های میدانی ، در این شب ها اگر سری به فرودگاه امام خمینی و ترمینال خروجی مسافران بزنید، شاهد صحنه های عجیبی خواهید بود؛ صحنه هایی که برای هر فردی تداعی کننده یک فرودگاه بین المللی نیست؛ بلکه گویی وارد جزیره سرگردانی شده است که در هر نقطه از آن بی نظمی و آشفتگی موج میزند. برای نمونه، جمعه شب گذشته زمانی که چند پرواز همزمان به زمین نشستند مسافران در هنگام خروج با لحظات شوکه کننده ای روبرو شدند.​

بعد از عبور از صف های طویل و خسته کننده گمرکی که با سردرگمی و بی نظمی کامل همراه است، هیچ مسافری نمی تواند از تاکسی اینترنتی استفاده کند؛ چرا که مسئولان فرودگاه برای به اصطلاح حمایت از ناوگان تاکسیرانی، امکان توقف خودروهای شخصی در ترمینال خروجی را ممنوع کرده اند و اگر مسافری اصرار به استفاده از تاکسی اینترنتی داشته باشد، باید خسته از سفر طولانی با چمدان های سنگین خود راهی طبقه دوم شود تا با سختی تمام به خودروی اینترنتی برسد؛ این در حالی است که اگر مسافری  قصد استفاده از  تاکسی فرودگاه را داشته باشد در زمان شلوغی با جمله فعلا تاکسی نداریم روبرو می شود!

خبرنگار اقتصادآنلاین جمعه شب خانواده هایی را در انتظار تاکسی مشاهده کرد که مجبور بودند با کودک شیرخوار در سرمای شدید منتظر بمانند؛ آن هم در حالی که ده ها تاکسی اینترنتی دورتر از ترمینال وجود داشتند، به عبارتی مسئولان فرودگاه امام خمینی  نه خودشان توانایی تامین تاکسی به تعداد مورد نیاز را دارند و نه اجازه ورود خودروهای شخصی را می دهند تا به این ترتیب تنها مردم قربانی بی کفایتی و ناکارآمدی در ساده ترین امور شوند.

مساله دیگر نرخ نجومی و فضایی کرایه های تاکسی فرودگاه است. مشاهدات میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین و گفتگو با مسافران نشان می دهد که برای رفتن به شهرری که در نزدیکی فرودگاه است و مسیری کمتر از نیم ساعت دارد مسافر باید ۵۵۰ هزارتومان کرایه بدهد و ضمنا اگر چمدان سنگینی داشته باشد باید ۱۰۰ هزارتومان دیگر هم اضافه پرداخت کند؛ این در حالی است که تاکسی اینترنتی با مبلغ ۱۵۰ هزارتومان چنین سفری را انجام میدهد.

برای مناطق دیگر تهران البته کرایه های میلیونی هم طلب می شود که مشخص نیست این قیمت گذاری بر اساس کدام قاعده انجام شده و چه پارامترهایی لحاظ شده است.

برخی گمانه زنی ها البته حاکی از آن است که پای پیمانکاری سودجو درمیان است که عملا شهروندان داخلی را با توریست ها در هنگام تعیین تعرفه یکی کرده و از ایرانیان که درآمدهای ریالی دارند همپای یک توریست خارجی کرایه اخذ میکند.

بر این اساس، این پرسش مطرح میشود که چگونه بذرپاش وزیر فعلی راه بصورت روزانه در حال اعلام وعده های رنگارنگ یا افتتاح پروژه است اما نمیتواند مدیریت درستی برای بزرگترین فرودگاه بین المللی کشور اعمال کند؟ قضاوت یک مسافر یا گردشگر خارجی درباره کشور ایران چه خواهد بود وقتی در لحظه ورود با فرودگاهی مواجه میشود که شرایط بهداشتی و نظافتی درستی ندارد و حتی نمیتواند بدون دغدغه یک تاکسی بگیرد؟

کدام شرکت خصوصی یا پیمانکار مسئولیت جابجایی مسافران را برعهده دارد و اساسا چه نهادی باید بر روی چنین تخلفات آشکاری نظارت کند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه پاسخ

    وزیر راه و شهرسازی و تمام وزارتخانه متبوعش هرگز توانائی حل مشکل دسترسی های فرودگاه امام و ایجاد شبکه تاکسیرانی ارزان را ندارند.انتظار غیر ممکنی است!

  • ناشناس پاسخ

    از امکانات مترو برای مسافران هوائی استفاده بخوبی نمیشود ظاهرا فاصله بین قطار ها خیلی زیاد است