◄ دلیل ترافیک روزانه همت چیست؟
ترافیک روزانه در اتوبان همت به دلیل عدم وجود حملونقل عمومی در مناطق 21 و 22 تهران است. محمد علیخانی رئیس کمیته عمران و حملونقل شورای شهر تهران بابیان این مسئله افزود: روزانه یکمیلیون و ۲۰۰ هزار خودرو از اطراف وارد تهران میشوند که به آلودگی هوا، بار ترافیکی و مشکلات تهران دامن میزنند.
![دلیل ترافیک روزانه همت چیست؟](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/m4xB2sIwmi5T/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLJmAtRHbscWs/%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%AE%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg)
ترافیک روزانه در اتوبان همت به دلیل عدم وجود حملونقل عمومی در مناطق 21 و 22 تهران است. محمد علیخانی رئیس کمیته عمران و حملونقل شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: روزانه یکمیلیون و ۲۰۰ هزار خودرو از اطراف وارد تهران میشوند که به آلودگی هوا، بار ترافیکی و مشکلات تهران دامن میزنند.
این عضو شورای شهر تهران، شرایط حملونقل در غرب تهران را بهشدت نامناسب دانست و ادامه داد: مناطق ۲۱ و ۲۲ اصلاً حملونقل عمومی ندارند و این یکی از دلایل قفل شدن اتوبان همت در پیک ترافیکی صبح است. اطراف تهران همه از این مشکل رنج میبرند، شمال شرق نیز به چند کیلومتر خط مترو نیاز دارد و ازآنجاییکه پایانه شرق در حال جابجایی است باید خط مترو برای اتصال به پایانه در نظر گرفته شود.
او ادامه داد: خط سه مترو در شهرک محلاتی آمادگی دارد بهقطار نور، لاریجان و آمل متصل شود و این خط میتواند؛ سالانه میلیونها نفر را از شمال کشور به تهران منتقل کند. فراموش نکنیم با توجه به اینکه ناوگان هوایی و جادهها با مشکل روبرو است خطوط ریلی امنتر است، اما در سالهای گذشته در گسترش خطوط ریلی کوتاهی شده است.
به گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون حملونقل ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به جلساتی که شورا در رابطه با خط سه مترو داشته است، ادامه داد: در این جلسه استاندار و نمایندگان مازندران حضور داشتند و اعتبار ۱۲ میلیاردی و ردیف در بودجه سال آینده برای مطالعات این طرح در نظر گرفته شد. این مسئله باید پیگیری و عملیاتی شود و همه میدانند که فرصت چندانی نداریم و حملونقل ریلی پایه توسعه کشور است.
کارزار brt اتوبان همت رو امضا کنید
https://www.karzar.net/46841