ایستگاههای متروی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) که در فاصله سالهای 1930 تا 1980 ساخته شده، مجموعهای از بناهای تاریخی زیرزمینی را تداعی میکند. چلچراغهایی قدیمی، ستونهای مرمری، موزاییکها و تندیسهای زیبا، ایستگاههایی پر زرق و برق برای مترو این کشور قدرتمند بلوک شرق ساخته بود. برخلاف سیستم حملونقل زیرزمینی شهرهایی مانند لندن یا نیویورک، مترو در اتحاد جماهیر شوروی سابق، اساساً به عنوان یک سرمایهگذاری تبلیغاتی برای پروپاگاندای کمونیسم مورد استفاده قرار میگرفت.
این مجموعه نگاهی دارد به چند ایستگاه با معماری عجیب و خیرهکننده در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق که حالا بعد از فروپاشی به عنوان میراثی از آن دوران، برای کشورهای تازه تاسیس باقی مانده است.
منبع: CNN
ترجمه و تنظیم: مهرنوش میرزاییمهر
متروی شانگهای ۵۸۷ کیلومتر طول دارد و در شهر شانگهای چین واقع شده است. این مترو صدر فهرست بزرگترین و طویل ترین خطوط…
پل هوایی متروکه ای که چندین کیلومتر درازی دارد در مرکز شهر سئول به محل پرورش و نگهداری از بیش از ۲۴ هزار گیاه، درختچه…
براساس استانداردها هر ایستگاه مترو حداقل باید ۲ ورودی داشته باشد تا دسترسی مردم به این مد از حمل ونقل عمومی آسان تر…
بحرین از سه پروژه موسوم به ساختارهای «هرم وارونه»، «مینیاتوری مرداب صخره ای» و «جاده سفید» در جزیره ریف خود رونمایی…
این فقط یک رویداد علمی است که بالغ بر 50 متخصص و نخبه علمی کشور همزمان در آن حضور دارند و کشور فعلا از خدمات آنها…